Som a l'avantsala de la pròxima temporada de Fórmula 1 que donarà el tret de sortida en el Gran Premi de Bahrain, el pròxim 2 de març. Abans, això sí, el mes de febrer, que està a la cantonada, serà el moment de diversos actes en els quals es donaran a conèixer els diferents monoplaces desenvolupats per les escuderies de la graella. Esdeveniments molt mediàtics, i que donaran molt de què parlar, ja que la gran majoria dels equips es mostren optimistes de cara al Mundial 2024, en el qual el gran objectiu és batre Red Bull.
Fernando Alonso és, sens dubte, un dels grans al·licients de la pròxima campanya, i un dels pilots a tenir en compte per lluitar contra la marca de Milton Keynes, en la seva recerca de la tan famosa 33. A Aston Martin han treballat de valent per desenvolupar un cotxe a l'altura del pilotatge del bicampió del món, amb un concepte totalment diferent del de l'any anterior. En Silverstone han pres nota de les peticions de l'asturià, a més de les reconegudes carències de l'AMR23 que tant es van reflectir al final de temporada, perquè l'AMR24 sigui un monoplaça totalment competitiu.

Hamilton i Alonso, protagonistes de nou
La il·lusió regna al garatge britànic, conscients que estan davant d'una oportunitat d'or perquè Alonso torni a pujar a dalt de tot del podi, ja que l'AMR24 estarà totalment dissenyat per Dan Fallows i la resta d'enginyers que van arribar a l'estiu passat procedents de Red Bull i Mercedes. Un fet que, a priori, haurà de permetre elevar el nivell del nou monoplaça verd, la clau del qual raurà en els alerons, i que està dissenyat per ser eficaç i competir en qualsevol classe de circuit.
No obstant això, també hi ha optimisme al garatge de Mercedes, on Lewis Hamilton busca el seu vuitè títol al Gran Circ. Els alemanys, després d'un inici de 2023 turbulent, han acabat segons en la classificació de constructors, només per darrere de Red Bull, amb un Hamilton que ha estat tercer, just per davant del seu excompany en McLaren, Fernando Alonso. Ambdós, a l'equip de Woking, van protagonitzar una, ja, llegendària rivalitat, que va donar lloc a diverses disputes i una sèrie d'encreuament de declaracions entre els dos pilots que, d'altra banda, es guarden un gran respecte.

En aquell temps el cap d'equip, Ron Dennis, no va ser capaç de gestionar l'ambient entre dos dels millors pilots que hagin passat per la Fórmula 1 i que, en el dia d'avui, són autèntiques llegendes. Dennis va prioritzar un principiant Lewis Hamilton, per davant del bicampió del món, una situació que va obligar Fernando Alonso a abandonar l'escuderia en sentir-se greument perjudicat. Malgrat l'eterna rivalitat, i les seves grans 'baralles' ambdós s'han desfet en elogis, reconeixent la seva capacitat de pilotatge i les seves grans virtuts.
David Coulthard vol veure junts Alonso i Hamilton
Precisament, hi ha qui ha parlat sobre la possibilitat que tant Hamilton com Alonso tornin a ser companys, com va passar en McLaren, encara que ara seria diferent, ja que els dos pilots són molt més madurs. Qui ha llançat la bomba no ha estat cap altre que David Coulthard, un dels pilots més prestigiosos que ha passat per equips com Red Bull, malgrat que no va aconseguir cap títol de campió. El de Twynholm vol veure junts de nou l'espanyol i el britànic.

En declaracions al pòdcast Formula For Success, l'expilot escocès va respondre que posaria Lewis Hamilton com a company de Fernando Alonso a Aston Martin. "Posaria Lewis Hamilton allà, sens dubte. Com a algú que és simplement una màquina de guanyar quan les coses estan, ja saps, quan el vehicle està per sota d'ell. Això és Fórmula 1 de fantasia. Posaria Fernando al seu costat només per veure quan fem les preguntes sobre les grans rivalitats. No s'avenien quan eren companys d'equip la primera vegada en McLaren. Però, com seria ara, amb un amb 38, 39 anys en el cas de Lewis i l'altre, 42?", va dir Coulthard. Un fet que ja ha estat descartat pel mateix Lewis Hamilton, que tot apunta que renovarà amb Mercedes, per seguir juntament amb les fletxes platejades.