En aquesta aturada de Fórmula 1, que finalitzarà el 25 d'agost en el Gran Premi dels Països Baixos, lluny de desconnectar del món del motor, els pilots continuen sent els protagonistes. I és que en un món com en el de l'F1, amb tant moviment als seus seients, i tants rumors, es dona el fenomen conegut com la silly season. Un període amb moltes especulacions sobre futurs, i possibles, traspassos dels pilots que copen la graella, donant lloc a autèntiques bombes que sacsegen a totes les escuderies.

En aquest sentit, són molts els pilots que estan en el centre de la diana. No obstant això, els grans protagonistes d'aquest any, en aquest sentit, estan sent Lewis Hamilton i Carlos Sainz. El pilot britànic, després de tota una vida a Mercedes, amb qui ha guanyat 6 mundials, no està content amb el desenvolupament del seu monoplaça, i està plantejant-se seriosament canviar d'aires. De fet, acaba contracte amb la marca alemanya i encara no ha estampat la seva firma en un nou contracte, donant lloc a una infinitat d'especulacions.

Lewis Hamilton Mercedes pole Hongria / Foto: EFE - Zsolt Czegledi
Lewis Hamilton celebrant la pole en el GP d'Hongria / Foto: EFE - Zsolt Czegledi

Carlos Sainz genera un efecte dòmino

Precisament, Sainz, és el pilot que podria generar un efecte dòmino que acabi amb el pilot britànic en Ferrari. El futur del madrileny a l'escuderia italiana tampoc no està gens clar, podent generar un canvi de seient que acabi amb l'heptacampió del món vestint de vermell.

Es diu que Hamilton podria estendre el seu contracte fins a 2024, precisament quan expira el de Sainz, i passar a Ferrari el 2025. I és que sembla que el pilot espanyol, com dèiem, no seguirà en il cavallino rampante, on és menystingut en favor d'un Charles Leclerc, a qui veuen com un potencial campió, per les seves condicions i joventut.

Fernando Alonso Aston Martin GP Hungra seriós / Foto: EFE
Fernando Alonso seriós durant el GP d'Hongria / Foto: EFE

A priori, s'especulava que la sortida de Sainz, produís la tornada de Fernando Alonso a Ferrari, amb qui ja va estar entre el 2010 i el 2014. No obstant això, el britànic és l'elegit, deixant a Alonso fora de l'equació, i en un Aston Martin que ha fet un pas de gegant, però que no és un històric com la scuderia. I és que a Itàlia han vetat l'asturià, a qui no perdonen des de la seva polèmica sortida.

Carlos Sainz té un precontracte amb Audi

I és que, com dèiem, sembla que Carlos Sainz no continuarà amb la seva etapa en Ferrari, més enllà de 2024. Les dubtoses decisions de Frédéric Vasseur, sempre afavorint Leclerc, fan que el madrileny estigui plantejant-se abandonar l'escuderia italiana, rumb a un projecte on estigui més ben considerat.

Carlos Sainz Ferrari / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Carlos Sainz en una roda de premsa/ Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

De fet, segons destaca el mitjà australià Auto Action, Sainz passarà a ser pilot de Sauber el 2025, amb qui ja té un precontracte firmat. La marca passarà a ser Audi el 2026, tenint Carlos Sainz com a pilot principal i gran arma per assaltar la classificació de la Fórmula 1.