Carregant...

Lamine Yamal vol recuperar la titularitat davant l'Aràbia Saudita, però també necessita que Luis de la Fuente modifiqui el jugador que l'acompanya de la banda dreta. Marcos Llorente va ser el lateral escollit en l'estrena contra Cap Verd i el seu rendiment no va acabar de convèncer. El jove extrem necessita socis que vagin molt millor amb la seva manera d'entendre el joc.

El problema no està en l'esforç defensiu de Llorente, sinó en la seva manera d'atacar. El jugador de l'Atlético destaca quan disposa de metres per córrer, trencar a l'espai i explotar la seva potència. Espanya, tanmateix, sol enfrontar-se a defenses tancades que amb prou feines concedeixen profunditat. En aquest sentit, la seva influència ofensiva disminueix i Lamine acaba sense aquell jugador amb qui associar-se.

Llorente necessita espais que Espanya no sol trobar

Quan Lamine rep obert, necessita que el lateral interpreti ràpidament si ha de doblar-lo, aparèixer per dins o oferir una sortida enrere. Llorente no és un especialista i els seus moviments depenen més de l'acceleració que de l'associació. Davant Cap Verd, la banda dreta va mancar de continuïtat i Espanya va perdre una via fonamental per trencar el bloc defensiu rival en els minuts que va tenir Lamine.

Marcos Llorente ulleres grogues Europa Press

La sensació dins de l'equip és que jugar amb Llorente en determinats partits redueix una peça en atac. El madrileny pot aportar energia, recorregut i equilibri defensiu, però ofereix menys solucions quan Espanya domina tota la possessió. Per a Lamine, això significa rebre constantment davant dos defensors i sense un company capaç d'arrossegar marques mitjançant combinacions curtes.

Pedro Porro encaixa millor amb el joc de Lamine

Pedro Porro presenta un perfil diferent. El lateral del Tottenham està acostumat a intervenir prop de l'àrea, associar-se en espais reduïts i llançar centres des de posicions avançades. També pot aparèixer per dins i deixar tota l'amplitud a Lamine. Això obliga el defensor rival a prendre decisions i evita que pugui concentrar-se únicament a frenar l'extrem blaugrana.

La realitat és que Lamine té clar que prefereix tenir Porro al seu costat abans que un inoperant Llorente. Espanya necessita potenciar el seu futbolista més desequilibrant i De la Fuente estudia canvis per aconseguir-ho. Davant l'Aràbia Saudita, Porro pot guanyar-se la titularitat. No es tractaria de castigar Llorente, sinó de col·locar al costat de Lamine un lateral que parli el mateix idioma.