Aquest dijous, el Barça i l’Atlètic de Madrid s’enfronten en l’anada de les semifinals de la Copa del Rei. L’equip de Diego Pablo Simeone viu un curs força irregular i ve de perdre per 0-1 contra el Betis a la Lliga. La seva teòrica gran figura, Julián Álvarez, travessa un mal moment de forma i ja acumula moltes crítiques entre l’afició matalassera. Cal recordar que l’argentí agrada al Barça, que intentarà incorporar un 9 en el pròxim mercat d’estiu, i ell podria ser un dels noms que marcaran la campanya de les eleccions del Barça, que se celebraran el 15 de març.

Sequera de gol i crítiques pel seu mal rendiment

Però el seu rendiment aquesta temporada no justifica que sigui l’estrella d’un equip del nivell de l’Atlètic. A banda que l’estil de joc del conjunt madrileny no encaixi del tot amb les seves virtuts, Julián ja ha demostrat a l’equip de Simeone el nivell que pot arribar a assolir, tal com va evidenciar la temporada passada. Aquesta, en xifres, suma 11 gols i 5 assistències en 32 partits. De fet, no marca des del 9 de desembre, a la Champions: és a dir, encadena 11 partits sense veure porteria. A la Lliga, els números són pitjors, ja que només ha fet un gol de jugada en les 23 jornades de la competició.

Julián Álvarez celebrant un gol contra el Reial Madrid / Foto: EFE

En el radar del Barça i a examen contra els culers

L’interès del Barça, lògicament, no el justifica la seva temporada actual. Però sí que ho fa el nivell que ja ha demostrat en moltes ocasions. Un davanter mòbil, de gran qualitat, amb gol i amb capacitat de jugar entre línies. I, a més, la seva evident baixada de rendiment podria facilitar un hipotètic escenari de mercat en què el Barça intenti incorporar-lo, perquè seria més senzill negociar la seva sortida de l’Atlètic de Madrid. Tot i això, és evident que no seria gens fàcil. Els matalassers el van fitxar per uns 75 milions d’euros i la seva edat, 26 anys, i el nivell que ja ha demostrat en grans escenaris farien que el preu que demanarien els madrilenys fos elevat. Sense dubte.

Això sí, aquest dijous s’enfronten els dos clubs i Julián tindrà una bona oportunitat per reivindicar-se. No només per demostrar i tornar a ser aquell jugador determinant, sinó també per no perdre el lloc a l’onze titular. L’Atlètic ha fitxat Lookman en aquest mercat d’hivern i hi ha força competència en atac. I si no millora les seves prestacions, podria començar a perdre protagonisme i sumar suplències. Segurament és una qüestió de confiança, tot i que hi ha qui diu que també pot ser perquè està enfocat en altres coses, com ara el seu futur. En qüestió de dies es veurà quin Julián apareix contra el Barça aquest dijous, en una eliminatòria que pot marcar el seu moment. Tant per al present immediat de l’Atlètic com per al relat que l’envolta de cara als pròxims mesos.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!