No estem ni a prop de començar la temporada de 2024, amb la principal i gran novetat de veure Marc Márquez vestint els colors de Gresini, els mateixos que el seu germà Álex. Un fitxatge que ha donat molt de què parlar, sobretot en l'entorn de Ducati, que no volien veure l'ilerdenc a la seva factoria. Els dirigents de la marca italiana, en la seva gran majoria, com va confessar Gigi Dall'Igna, no volien haver de bregar amb el caràcter del '93', conscients, o així ho argumentaven, de la problemàtica que podria generar l'ilerdenc, en un gran ambient d'harmonia interna.

Tant és així que, tal com va revelar el propietari del Prima Pramac Racing, Paolo Campinoti, els de Borgo Panigale els van impedir d'emprendre la contractació de l'octocampió del món, encara que després Gresini va acabar per portar-se a una de les grans gangues de la graella. L'opinió a Ducati es va polaritzar, encara que el discurs ha anat canviant a mesura que s'apropava la gran data, els tests de posttemporada de València, quan Marc va pujar, per fi, a la Desmosedici GP23, i va demostrar que serà molt ràpid i que estarà en la lluita pel campionat.

Paolo Campinoti, director del Primera Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press
Paolo Campinoti, director del Prima Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press

Ducati obre les portes a Marc Márquez...

Ara, a Ducati, veient les qualitats de Márquez a cavall de la seva moto i la possibilitat que torni a ser competitiu, han reculat, i 'ara diu blat, ara diu ordi'. Des del box italià han obert les portes, en un futur no molt llunyà (2025) a què el de Cervera pugui fer el salt a l'equip oficial, quan finalitzi el seu contracte amb Gresini.

Han estat ells mateixos, més aviat, Paolo Ciabatti, el que s'ha encarregat de col·locar el pilot català entre els candidats a compartir box amb Pecco Bagnaia, l'únic que, en el dia d'avui, sembla inamovible. "Diria que tots els pilots, o gairebé tots, tenen contractes que expiren a finals de 2024, inclosos els nostres. Més enllà del nostre desig de continuar amb Pecco, hem decidit no parlar-ne ara, serà una decisió difícil", va deixar caure Ciabatti en una entrevista a Motorsport.

Bagnaia i Marc Márquez, en la prèvia d'un Gran Premi de MotoGP / Foto: Europa Press
Bagnaia i Marc Márquez, en la prèvia d'un Gran Premi de MotoGP / Foto: Europa Press

Encara més, en unes paraules a GPOne, el director esportiu de Ducati Corse, va anar un pas més enllà i va parlar obertament sobre l'ascens de Márquez: "Vist que encara no hem definit els pilots per al 2025, diria sense problemes que Marc Márquez serà un dels candidats per anar a l'equip oficial".

... però les hi tanca a Jorge Martín

Tanmateix, una de les grans víctimes que pot deixar pel camí l'arribada del català a Ducati és l'actual subcampió del món, Jorge Martín. "Aquest risc el tenim molt present. Penso per exemple al nom de Martín. Un talent com ell, en cas que no hagués d'anar a l'equip oficial, podria segurament despertar l'interès d'altres fàbriques", va admetre Paolo Ciabatti, conscient de la possibilitat de perdre un pilot amb un gran potencial.

Jorge Martín Marc Márquez podi / Foto: EFE
Jorge Martín i Marc Márquez en el podi / Foto: EFE

Unes paraules a què va respondre Martín que, a més, sospesa la possibilitat de deixar l'escuderia de Borgo Panigale per arribar a un equip oficial. "La meva prioritat cent per cent per a 2025 és un equip oficial. El meu objectiu és l'equip oficial Ducati, perquè és la fàbrica amb la qual estic, conec la moto i tinc molta projecció en aquesta fàbrica, però si no em volen o entenen que no soc el millor, buscaré una altra cosa," va assegurar el madrileny.