Jordi Farré fa un nou pas i presenta el seu pla econòmic i esportiu. En plena precampanya per a les eleccions del Barça i a un dia de l'inici de la recollida de firmes, el precandidat ha posat el focus en el retorn de Neymar Jr.

Però a banda de jugadors, de plans i de qualsevol promesa de qualsevol altre precandidat, Farré, més convençut que ningú, afirma que "si passo les firmes seré el president del Barça, no en tinc cap dubte".

Neymar és protagonista

Esportivament centrant el seu projecte en la Masia, Farré ha presentat dos peces de la seva estructura: Joan Soler, president del Vilafranca, i Alexandra Bogunyà, periodista i futbolista. I entre presentació i presentació s'ha deixat anar en un dels seus primers plans: "Estem treballant per arribar a un acord amb Neymar".

Així de clar i de contundent ha estat Farré, que afirma que aquest fitxatge és "una manera d'il·lusionar el Leo (Messi)". "La predisposició de Neymar de venir al Barça és evident", però creu que "hauria de retirar les demandes i les denúncies". A més, també confirma que estan treballant perquè Messi es quedi.

Malgrat tot, ha reconduït el seu discurs tornant a afirmar que la intenció és tenir "el 80% de jugadors de la Masia i el 20% dels millors jugadors del món".

Farré, que afirma que "som aire fresc" per al Barça, creu en reforçar la Masia "com a motor esportiu i econòmic". I també ha volgut posar èmfasi en el futbol femení, esperant ser "el primer president que aixequi la Champions femenina".

Catalunya serà el patrocinador

Econòmicament parlant, amb Josep Triadó, Eduard Senties i Albert Vilalta com a cares visibles, ha posat èmfasi en el patrocinador, en l'Espai Barça i en la greu situació econòmica que viu el club.

"Volem un acord amb la marca Catalunya", asseguren des de la candidatura. La intenció amb aquest patrocini és "generar riquesa en el propi país". I creu que aquesta associació seria un "patrocinador que doni un valor afegit i que no generi dubtes ètics".

Farré i el seu equip volen posar el focus en "reduir molt les despeses", el que creuen que és el gran problema actual del Barça. Com també de saber tenir un coixí per causes d'emergència i de reinvertir sempre els beneficis.

I sobre l'Espai Barça creuen que "ha de ser sostenible" i que s'ha de ser "transparent" i que els socis puguin saber la situació real del club. I vol que passi a dir-se 'Barcelona Land Dreams'.

En aquest mateix sentit, Farré anuncia que "farem una auditoria per saber com està el Barça i si veiem que s'han malgastat actius demanarem responsabilitats civils i a d'altres àmbits als dirigents".

La marca Barça

Un altre punt innovador és calcar la fórmula aplicada per Michael Jordan, amb la seva pròpia marca compartida amb Nike. Farré destaca que "hem de crear la marca Barça com a roba esportiva, i fabricada a Catalunya", i que econòmicament repercutirà amb molts més beneficis dels actuals.

Per acabar, i com a toc diferent, Farré ha anunciat que en el seu equip de màrqueting tindrà una incorporació especial, d'una persona que va treballar en l'equip de màrqueting del Manchester United i que també va ser cap de marxandatge de les Spice Girls.

 

Imatge principal: Jordi Farré durant l'acte de presentació de la seva precandidatura / EFE