El Barça ha estrenat aquest dissabte una nova producció realitzada per Barça Studios amb unes sorprenents declaracions de Joan Laporta. En el programa titulat El Podcast del president Joan Laporta, el màxim mandatari culer ha assegurat que la possibilitat de trencar el vincle amb Nike és més real que mai i que, de fet, el club va arribar a resoldre el contracte amb la marca.

"A Nike els vam dir que, basant-nos en uns incompliments que per a nosaltres eren flagrants, nosaltres resolíem el contracte. Tenien 45 dies per compensar-nos, no ho van fer i els comuniquem que es resolia el contracte, a la qual cosa ells van respondre amb unes mesures cautelars que nosaltres hem contestat i ara estem veient la solució a aquestes mesures," va explicar Laporta en el programa presentat per Míriam Nadal i Llorenç Tarrés.

Joan Laporta Barça Podcast
Joan Laporta en el pódcast / Foto: FC Barcelona

A la recerca del millor contracte de patrocini del món

Davant d'aquesta situació, Laporta confirma que la marca nord-americana ha intentat oferir una proposta que convenci al club, de moment sense èxit. "Ells han intentat millorar el contracte, però han fet uns esforços que no són suficients perquè sabem que el mercat paga més", va afirmar el president blaugrana.

Per aquesta raó, el club està estudiant diverses opcions per al disseny de la samarreta a partir de la pròxima temporada. El club no descarta cap possibilitat, entre les quals s'inclou continuar amb Nike, de cara a aconseguir l'objectiu de tenir "el millor contracte de patrocini del món". "En aquest sentit, estem de manera civilitzada, amb totes les opcions que tenim, treballant. Estem convençuts que tindrem el millor contracte del món. Estem oberts a tot, però no podem tenir un contracte gaire inferior al que paga el mercat. És la nostra responsabilitat com a directius executius del club aconseguir el millor contracte". El president considera que encara que el fàcil seria continuar amb Nike i un contracte sota de mercat, "de vegades el fàcil no és el millor per al club".

Sense data límit

Tot això resulta, tal com explica Laporta, en tres opcions per al Barça. "L'actual proveïdor (Nike), amb el qual portem 27 anys de relació. Tenim opcions del mercat, sabem el que ens pagarien, són ofertes molt interessants i el coneixem. I tenim la línia de negoci de BLM", són les propostes que maneja el club. La possibilitat de crear la seva pròpia roba i distribuir-la no és, per tant, "una utopia".

Independentment de l'explicat, Laporta no va voler posar una data límit a la presa de decisió. "La data límit la marquen les negociacions que tenim", va aclarir el mandatari. En qualsevol cas, resulta sorprenent la sinceritat amb què el dirigent català ha decidit expressar-se sobre les relacions amb Nike.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!