La Vuelta a Espanya ha ofert aquest dijous la seva primera gran jornada de muntanya, i el gran protagonista ha estat Jay Vine. L’australià del UAE Team Emirates ha coronat en solitari la meta de Pal, sumant la seva tercera victòria d’etapa en la ronda espanyola i convertint-se en nou líder de la classificació de muntanya. La jornada, de 170,3 km amb sortida a Olot, ha combinat ports exigents, pluja i un ritme intens que ha marcat la selecció dels escapats i dels favorits.

Des de l’inici, una fuga nombrosa ha pres la iniciativa amb ciclistes de qualitat com Pablo Castrillo, Lorenzo Fortunato o Archie Ryan. Vine ha mostrat les seves intencions, coronant, en primer lloc, Santigosa i La Comella abans d’atacar decisivament a 20 km de meta. Amb una acceleració poderosa, l’australià s’ha destacat i ha iniciat l’ascens final a Pal amb més d’un minut de marge, que ha sabut mantenir fins a la línia de meta. Torstein Traeen és qui ara lidera la Vuelta.

L’ascens definitiu a Pal

El tram final, de gairebé 10 km al 6,3% de pendent, ha estat un autèntic escenari de lluita i estratègia. Vine ha imposat un ritme constant i celebrant amb els braços alçats davant del públic andorrà. Mentrestant, Torstein Traeen ha arribat a 54 segons, un temps que li ha bastat per vestir-se amb el mallot vermell i assumir el lideratge de la general.

Entre els favorits, Jonas Vingegaard ha perdut la primera posició després d’entrar amb el grup principal a 4,19 minuts. Joao Almeida i Giulio Ciccone han protagonitzat intents d’atac que no han acabat de modificar la classificació, mentre que Juan Ayuso ha patit un desplom notable en els últims quilòmetres, perdent més de set minuts respecte al líder. Aquesta jornada deixa clar que la general començarà a prendre forma en les etapes més dures que s’acosten.

Un triomf molt especial

La Comella, el penúltim port, ha estat la clau de la victòria de Vine. L’australià ha atacat amb decisió i ningú l’ha pogut seguir, mentre el grup dels favorits regulava l’esforç abans de l’ascens definitiu. La seva exhibició li ha garantit no només la victòria d’etapa, sinó també la consolidació com a aspirant a punts de muntanya, afegint al seu palmarès un triomf especial “a casa”, ja que resideix a Andorra.

Amb aquesta etapa, La Vuelta entra en el seu tram més exigent. Vine ha mostrat que és capaç de dominar en muntanya, mentre que Traeen ja s’estrena en vermell. Els favorits hauran d’estar atents a cada port, i la batalla per la general es presenta emocionant. L’etapa de divendres, amb final a Cerler, serà un nou examen per a tots.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!