El Barça necessita imperiosament aixecar el vol. Després de les derrotes contra l'Atlètic de Madrid a la Copa del Rei i contra el Girona a la Lliga, l'equip de Hansi Flick ha de recuperar les bones sensacions perdudes de cara al tram final de temporada. A partir d'ara, qualsevol partit serà decisiu en totes les competicions. Ja no hi ha marge d'error. La pròxima cita dels culers serà aquest diumenge a l'Spotify Camp Nou davant el Llevant, un dia després que el Reial Madrid, l'actual líder de la Lliga, visiti l'estadi del Sadar per enfrontar-se a un Osasuna que a casa sempre dona guerra.

Flick comença a recuperar efectius

Per a la cita davant el Llevant, Hansi Flick comptarà amb dos reforços importants: Pedri i Rashford, que aquest dijous ja han completat part de l'entrenament amb el grup. El futbolista canari, que s'ha perdut els últims 7 partits a causa de la lesió que va patir fa un mes al camp del Copenhaguen, podria tenir els primers minuts davant el combinat valencià, tot i que Flick té clar que no correrà cap risc. El 8 blaugrana és la brúixola d'aquest equip. Si ell no està, com ja ha quedat demostrat en infinitat de cops, el Barça perdrà moltes opcions a totes les competicions.

Pedri, durant un entrenament amb el Barça / Foto: Europa Press
Pedri, durant un entrenament amb el Barça a la Ciutat Esportiva Joan Gamper / Foto: Europa Press

La nota més positiva de totes és que sembla que arribarà amb rodatge per a la tornada de les semifinals de la Copa del Rei contra l'Atlètic de Madrid del 3 de març, una data marcada en vermell al calendari culer. D'altra banda, qui també ha començat a fer part del grup ha estat Marcus Rashford, que es va perdre els dos últims enfrontaments a causa d'unes lleugeres molèsties. L'anglès hauria d'estar totalment recuperat per al duel davant del Llevant, una alternativa important per donar descans als davanters i també per revolucionar partits entrant des de la banqueta.

Flick no perilla i Gavi continua progressant

L'altre gran dubte que s'havia de resoldre avui a l'entrenament del Barça era saber l'estat d'un Eric Garcia que va ser substituït contra el Girona abans d'hora a causa d'uns problemes als isquiotibials. Tanmateix, tot s'ha quedat en un ensurt i el de Martorell ha entrenat amb completa normalitat. Així, a la infermeria del Barça només quedaran dos noms: Gavi i Andreas Christensen. 

El primer també està en la recta final de la seva llarga recuperació. Fa unes setmanes, el Barça va publicar unes imatges del migcampista format a la Masia entrenant sobre la gespa de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. Un primer gran pas en la seva recuperació. En canvi, amb Christensen encara caldrà esperar una mica més, ja que el seu retorn està estipulada per a final de curs.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!