MotoGP s'enfronta aquest cap de setmana amb el GP d'Àustria a un canvi tècnic que pot tenir molt a dir pel que resta de temporada. En vista de la general i de la relativa importància de la modificació, presumiblement, no girarà la truita, però val a dir que posa en cert entredit la indiscutible hegemonia de Marc Márquez, que segueix sense rival a la graella.

El cas és que, nou anys després que es decidís que Magnetti Marelli seria l'única centraleta electrònica per a les motos de la categoria reina, arriba la primera actualització en aquest software que 'ajuda' al pilotatge dels protagonistes i rema en favor d'una competició més segura. Es tracta de la implementació d'un control d'estabilitat des del camp electrònic de la moto pel qual es disminueixen les derrapades en frenar.

Marc Márquez, a bord de la seva Ducati / Foto: Europa Press

Contrarietat total a la graella, amb Marc Márquez liderant la causa

Tot i que des de les altes esferes de la categoria reina es deixa clar que aquesta modificació s'implementa per escurçar el camí cap a una MotoGP més segura per als pilots, pràcticament tots ells no han dubtat a mostrar la seva contrarietat. La causa la lidera Marc Márquez, precisament, perquè aquest control d'estabilitat reduirà les diferències marcades pel pilot.

Per tant, el 93, no cal dir-ho, és el principal damnificat. En qualsevol cas, des de Pedro Acosta fins a Pecco Bagnaia, passant per Marco Bezzecchi, l'onada de contraris a aquesta nova propietat de la part electrònica de la moto és quasi absoluta. El murcià, per la seva part, considera que "hauríem d'anar en la direcció contrària" en el sentit de buscar una competència que depengui molt més de l'habilitat del pilot i no de la capacitat tècnica de cada moto.

Pedro Acosta / Foto: EFE

El d'Aprilia, per la seva part, deixa clar que "el pilot marcarà menys la diferència i això no és el millor". Mentrestant, Pecco ho explicava més en detall i tractava de valorar-ho positivament, ja que aquest canvi busca un esport més segur. En qualsevol cas, el torinès no va deixar de reconèixer que "no m'entusiasma posar la moto en mans de l'electrònica" i va explicar que, "per a mi, hauria de ser el pilot qui segueixi marcant la diferència en aquestes coses".

Quartararo, l'única veu a favor, però per interès

I mentre que la contrarietat ha estat pràcticament unànime, qui s'ha mostrat a favor de l'actualització és Fabio Quartararo. El campió del món de 2021 no va amagar que "per a nosaltres és millor perquè estem pitjor en l'aspecte electrònic", i és que, també a favor dels interessos de Yamaha, es reduiran les diferències. I, malauradament per a la majoria que s'ha mostrat en contra, encara que aquesta opció no és obligatòria, en facilitar el pilotatge, tot apunta que el control d'estabilitat farà que els pilots rodin més de pressa i, per tant, que s'acabin decantant per utilitzar-la.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!