No és cap secret que Marc Márquez i Pecco Bagnaia mai han arribat a ser amics. Des que comparteixen escuderia han estat més rivals que companys. Tot i així, havien aconseguit mantenir la cordialitat en privat i simular unió en públic. Una cosa que ha canviat en els últims dies. Han deixat d'aparentar ser amics. Al si de l'equip Ducati Lenovo, la tensió ha deixat de ser subtil i comença a fer-se visible. Les diferències tècniques i personals han obert una esquerda difícil de dissimular.

La temporada actual està influint molt en aquesta relació. Márquez lidera el campionat amb solvència, mentre que Bagnaia es troba a 93 punts del català. Aquest desequilibri ha posat el focus en el rendiment de les seves motos, però també en les discrepàncies constants entre els dos campions.

Márquez i Pecco Bagnaia no es posen d'acord amb la Desmosedici

Un dels punts de col·lisió està en la configuració de la Desmosedici. Durant el recent GP d'Aragó, Márquez va declarar que va córrer amb la mateixa moto que el seu germà Álex, la GP24, relegant les noves millores a un segon pla. El seu raonament va ser clar: "Encara cal afinar aquestes novetats".

Marc Márquez MotorLand Aragó / Foto: EFE
Marc Márquez MotorLand Aragó / Foto: EFE

En canvi, Bagnaia aposta sense reserves per la nova evolució. En els tests posteriors, es va mostrar entusiasmat amb el nou carenat aerodinàmic desenvolupat per Ducati. "Ha estat el millor test de l'any", va afirmar. Aquesta actualització busca fer la moto més lleugera i manejable, qualitats que l'italià valora molt. Però Marc no comparteix aquest optimisme: els seus temps no van millorar i va preferir mantenir la cautela, demanant més proves en diferents circuits abans de treure conclusions.

Això no és tot. També han xocat quant als discos de fre. Bagnaia ha estat l'únic en apostar pels de 355 mm, assegurant que li van tornar sensacions positives i que gràcies a ells va poder tornar al podi. Tanmateix, Márquez no va notar cap diferència i continua preferint la versió estàndard.

Marc Márquez i Pecco Bagnaia al GP de Tailàndia / Foto: EFE
Marc Márquez i Pecco Bagnaia al GP de Tailàndia / Foto: EFE

Bagnaia té pressa, Márquez no

Arribats a aquest punt, es produeix el dilema a Ducati. Ambdós pilots han de coincidir en la validació del nou motor, un requisit clau per avançar en el desenvolupament de la moto de 2025. I mentre Marc, dalt de la classificació, no té pressa per què arribin les millores, Bagnaia creu que una evolució de la moto pot ser la solució als seus problemes. La coexistència tècnica es complica perillosament.

A més, els egos són sobre la taula. Márquez, amb el seu talent innat per adaptar-se a qualsevol màquina, vol una moto estable, però predictible. Bagnaia, més meticulós i analític, busca perfecció i evolució constant. Dues formes de pilotar i dues visions de desenvolupament que han desencadenat guerra silenciosa que cada vegada fa més soroll.