A Girona tot són bones notícies. Aquest dijous, la Junta General d'Accionistes del club de Montilivi va aprovar un pressupost de 53,6 milions d'euros per la temporada actual, el més alt de la seva història . El curs anterior, el club blanc-i-vermell va tancar l'exercici amb uns ingressos de 48,8 milions d'euros, un 9,6 per cent més que la previsió inicial, i un benefici net de 6,7 milions, 4,3 més del previst.

La majoria dels ingressos del club provenen dels drets audiovisuals, si bé és cert que l'ascens a Primera va suposar que l'àrea comercial i la venda d'entrades creixés un 130 per cent. Segons va explicar Ignasi Mas-Bagà, president del Consell d'Administració, aquest camp va suposar 6,5 milions del total del pressupost de la temporada passada. Aquest curs la previsió és que les xifres creixin fins a un 64 per cent, amb 4,8 milions provinents d'acords comercials i 5,7 de la venda d'entrades. 

Montilivi, de primera

La Junta d'Accionistes també va informar que la temporada passada Montilivi va registrar una entrada mitjana de 10.400 espectadors per partit, fet que suposa una mitjana del 78 per cent, la quarta més alta de la categoria.

Tot, això sí, amb el 17è límit salarial més baix de Primera, que és de 37 milions d'euros. Només Rayo Vallecano, Osca i Valladolid en tenen un d'inferior.

L'ascens, un filó a les xarxes

L'ascens a Primera Divisió també va cristal·litzar, i molt, a les xarxes socials. L'arribada a la màxima categoria del futbol espanyol ha suposat un creixement del 115 per cent en aquest aspecte. El Girona és el segon club de la Lliga amb millor índex d'interacció a internet i compta amb més de 500.000 seguidors.