Gigi Dall’Igna i Davide Tardozzi són els principals detractors de Francesco Bagnaia. Una frase que ningú es podria arribar a creure fa tan sols un any, quan era el protegit de Ducati, i la principal imatge de la marca. Era el líder i el referent des de la seva arribada a l’equip oficial, el 2021, i des del primer any va aconseguir obtenir victòries i lluitar pel títol de MotoGP. De fet, va ser subcampió en aquell 2021, i també el 2024, i va conquerir el trofeu el 2022 i el 2023.

Marc Márquez i Pecco Bagnaia Ducati

Per aquest motiu, a la marca de Borgo Panigale estaven totalment convençuts que continuaria lluitant pel campionat aquest any, i que seria el principal rival de Marc Márquez. Sabien que el fitxatge del ‘93’ el podia afectar psicològicament, i que mai és fàcil compartir box amb un pilot de la seva experiència i del seu talent, que fa coses impossibles d'explicar. I durant la seva etapa a Honda, va quedar comprovat com és capaç d'eclipsar els seus companys.

Ho va fer amb Joan Mir, també campió del món en la categoria reina, o amb Pol Espargaró, i amb llegendes com Dani Pedrosa i Jorge Lorenzo. No obstant això, en el Ducati Lenovo Team confiaven plenament en ‘Pecco’, qui cal no oblidar que en la campanya anterior, malgrat no guanyar el trofeu, va ser capaç de guanyar 11 curses dominicals, i nou Tissot Sprint. Però el resultat ha estat absolutament desastrós, i no entrava en les apostes de ningú.

Bagnaia ha estat irreconeixible, i no ha lluitat per victòries pràcticament en cap moment. Tan sols ha pujat al capdamunt del podi en tres proves, i és molt probable que no sigui capaç d'acabar entre els tres primers del campionat, veient-se superat per Álex Márquez i per Marco Bezzecchi, malgrat tenir una moto inferior. Lògic que a Ducati es plantegin acomiadar el torinès, i apostar per algú que ho mereixi més, i percebi un salari inferior. Perquè els set milions d'euros que guanya el ’63’ no han estat amortitzats aquest 2025. I el favorit és Fabio Di Giannantonio.

Fabio Di Giannantonio 

A més dels dos pilots oficials, i de Fermín Aldeguer, és l'únic pilot que té contracte directe amb la fàbrica. I prefereixen apostar per ell abans que pel murcià, al qual no volen carregar de responsabilitat, ja que tenen moltes esperances en la seva progressió.

Bagnaia podria ser descendit al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team

L'ascens de Di Giannantonio al Ducati Lenovo Team significaria que Bagnaia es quedaria sense seient, i, per aquest motiu, hauria de buscar un nou equip. I la idea més probable és que sigui descendit al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team.

Valentino Rossi l'acolliria amb els braços oberts, i continuaria tenint una moto oficial.