El Barça ha viscut una setmana molt complicada arran de la derrota soferta contra el Chelsea (3-0) a Stamford Bridge en l'anterior jornada de la Champions League. El conjunt blaugrana va oferir una imatge molt pobre, complicant-se la vida a la màxima competició europea. Hi ha hagut diferents futbolistes assenyalats com Ronald Araujo o Frenkie de Jong, però és evident que l'equip no funciona com l'any passat a escala col·lectiva. Això ho sap molt bé un Flick que unes hores abans d'encarar el pròxim repte contra l'Alabès ha volgut analitzar els problemes que pateixen en aquest inici de temporada, destacant-ne un per sobre de tots.
Hansi Flick detecta el principal problema del Barça
Estem parlant de la pressió. L'any passat, el Barça funcionava com un rellotge en aquest aspecte: els equips no tenien quasi temps per pensar i això propiciava constants recuperacions en camp contrari que es traduïen en ocasions de gol clares. Enguany, és diferent. "No es tracta dels quatre defenses, és un tema del migcamp i de la davantera, que normalment inicien la pressió i això necessito de cada jugador al camp: que pugui pressionar. Al final, tot torna als quatre defenses i no és just", ha explicat l'entrenador blaugrana.
"Si no pressionem bé, tenim problemes. Crec que vam fer moltes coses bé, especialment els quatre del darrere. Però ho hem de fer millor a dalt, amb els jugadors d'atac quan iniciem la pressió", afegeix en la mateixa línia Hansi Flick. Així doncs, falta que tot l'equip s'impliqui en les tasques defensives. Perquè amb una tàctica tan exigent com la que proposa l'alemany, si una cosa no funciona com toca, és impossible poder competir contra equips com el Chelsea.
Un dard enverinat sense perdre l'optimisme
Després de la desfeta de Stamford Bridge, hi ha hagut moltes crítiques al Barça. I Flick no s'ha mossegat la llengua a l'hora de condemnar-les: "Quan perdem i encaixem 3 gols, és molt fàcil dir que no va ser un bon partit, aquest no va ser el Barça… Però al final, per a mi, i també per deixar clar a tots els experts de fora, no tenen idea de com volem jugar, ni el que es necessita per pressionar com volem".
Això sí, l'alemany no perd l'optimisme. Just després del duel contra el Chelsea, va prometre que es veuria un Barça diferent en els pròxims mesos. Ara ha afegit que estan molt "enfocats", que tenen "molta qualitat" i que "hi ha jugadors que han tornat: Pedri, Raphinha, Rashford...". Sense cap mena de dubte, el retorn de Pedri afegirà criteri al migcamp i el de Raphinha, sang i intensitat per recuperar la pressió que tants bons resultats va donar el curs passat.
