El Mundial de Fórmula 1 ja ha donat el seu tret de sortida a Bahrain. Ho ha fet amb els primers entrenaments lliures, el FP1 i el FP2, que no han permès extreure massa conclusions de cara a com serà l'emocionant any d'automobilisme que tenim per davant. Fernando Alonso i Aston Martin han generat grans expectatives amb la presentació del seu nou monoplaça, el AMR24, que ha arrelat grans impressions en els seus primers entrenaments 'seriosos' de la temporada.

El nou cotxe verd ha estat ideat per Dan Fallows i pels enginyers procedents de Merdedes i Red Bull, un fet que, a priori, ha permès elevar el nivell competitiu del bòlid de la marca de Silverstone. Les paraules del mateix enginyer han alimentat les esperances tant dins com fora del garatge per veure, com a mínim, Aston Martin en la mateixa tessitura que l'any passat. Això sí, corregint els evidents errors del AMR23 que, sobre el paper, ja estan solucionats i que permetran un millor desenvolupament del monoplaça durant tot l'any.

Fernando Alonso Aston Martin Pre-season / Foto: Europa Press
Fernando Alonso durant els tests en Sakhir / Foto: Europa Press

Fernando Alonso posa els peus a terra

No obstant això, l'asturià ha volgut mantenir els peus a terra i baixar el famós 'suflé' que fa temps que ve pujant. Segons l'opinió del bicampió del món, malgrat semblar content amb les primeres proves del seu nou cotxe, el salt qualitatiu que necessiten els britànics per vèncer Red Bull encara és massa ampli. La traça dels enginyers d'Aston Martin no serà suficient per poder competir en igualtat de condicions contra un inabastable Max Verstappen, que domina amb el monoplaça austríac.

Per si fos poca la dificultat d'haver de bregar amb el neerlandès a la graella, si hi hagués alguna possibilitat de conquerir la 33, per davant també estan Ferrari i Mercedes. Els alemanys, l'últim any de Lewis Hamilton a l'escuderia, han fet un gran pas endavant perquè l'heptacampió del món gaudeixi del seu últim any a les fletxes platejades. S'ha pogut veure durant els entrenaments a Sakhir, on tant George Russell com el mateix pilot de Stevenage han ocupat les dues primeres posicions.

Fernando Alonso Aston Martin / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, seriós / Foto: Europa Press

Fernando Alonso descarta competir per victòries

"L'objectiu de l'equip és continuar desenvolupant el cotxe tot l'any. En certa manera, l'any passat ens va sorprendre el bon rendiment en les primeres curses, però no vam ser capaços de desenvolupar el cotxe. Per convertir-nos en aspirants és veritat que el 2023 va ser clau, però el 2024 hi ha moltes coses per millorar de cara al desenvolupament. Serà interessant veure si podem mantenir el ritme de desenvolupament dels altres", deia Fernando Alonso en la prèvia del Gran Premi de Bahrain, que ja s'està disputant.

Però, el bicampió del món, conscient de què necessiten els seus, va anar més enllà. "Encara no tenim les eines per destronar Verstappen", directe, clar, concís i taxatiu. D'aquesta manera, el d'Oviedo ha volgut desmarcar-se del famós 'pla' o la 'missió', així com de la 33, sabent que aconseguir una nova victòria en la seva trajectòria és pràcticament impossible. Malgrat això, Fernando no desaprofitarà cap oportunitat que se li presenti, i a Aston Martin faran tot el que estigui al seu abast en el qual pot ser l'últim any a l'equip d'una autèntica llegenda.