Fernando Alonso està demostrant als seus 40 anys que té corda per a estona a l'elit de la Fórmula 1. Després de la seva sortida de la competició per provar experiències en altres modalitats relacionades amb el motor, molts van ser els que van sentenciar que el seu retorn acabaria en fiasco, però l'asturià no ha tardat a demostrar que estaven equivocats. I Alonso ho ha certificat aquest mateix dissabte, en el qual ha firmat una qualificació espectacular a Turquia, una masterclass que li permetrà sortir des de la 5a posició en la carrera.

"Cal creure en el pla", ha afirmat després de la qualificació Alonso, que a Rússia va deixar caure que havia trobat la configuració ideal per a l'Alpine, un cotxe que fins ara li està donant més maldecaps que alegries. L'asturià, tanmateix, s'ha obstinat a lluitar per tornar a fer una cosa gran amb Renault, l'escuderia amb la qual va dominar el món, que li ha portat fins i tot a renunciar a una oferta que semblava irrenunciable, després de i com s'ha comentat aquests dies als pàdocs de la Fórmula 1.

Alonso rebutja una gran oferta

És sobre sabut que la Fórmula 1 canviarà per complet la pròxima temporada, una autèntica revolució a tots els novells perquè fa temps que totes les escuderies treballen, ja que és una oportunitat perquè les històriques que fa temps que estan en el fang tornin a veure la llum. Una de les que més s'estan esforçant per recuperar la glòria és Williams, un gegant del circ de la Fórmula 1 que no toca la glòria des del 1997. Des d'aleshores, molts diners seguits de moltes decepcions.

Amb un sistema totalment nou, l'escuderia britànica considera que necessita un pilot veterà per liderar el canvi, i ningú millor que Fernando Alonso, ja que no és un expert a evolucionar el cotxe gràcies als seus enormes coneixements en enginyeria. Williams es va posar en contacte amb l'entorn d'Alonso per transmetre-li la idea d'incorporar-lo, un projecte espectacular que el doble campió del món ha rebutjat.

Williams, el gegant que li falta a Alonso

Amb experiència en Ferrari i McLaren, a Alonso només li faltaria Williams per haver estat a les 3 escuderies més mítiques de la Fórmula 1. L'asturià tenia l'oportunitat de treballar en un equip pel qual han passat noms com els de Nelson Piquet, Alain Prost, Nigel Mansell, Damon Hill o Jacques Villeneuve.

Fernando Alonso, però, ja ha decidit que vol tornar a fer gran Renault, acceptant les limitacions de l'escuderia francesa. La decisió està presa.

 

Imatge principal: Fernando Alonso, després de la qualificació d'aquest dissabte a Turquia / Europa Press