No està sent la temporada esperada per Aston Martin. Des de la marca de Silverstone han treballat perquè el AMR24 continués amb la tendència del primer tram del Mundial 2023, tanmateix, sembla que no s'ha donat amb la tecla, ja que, lamentablement, s'està veient la tendència del final de la campanya de l'anterior temporada. El monoplaça verd no ha aconseguit l'evolució esperada per als diumenges de cursa, i és el cinquè cotxe en graella, la qual cosa converteix en miracle les actuacions de Fernando Alonso, que permet sempre posar-lo una mica més amunt.

El AMR24, com s'ha pogut veure, tendeix a brillar a una volta, 'facilitant' a l'asturià la tasca d'obtenir una bona classificació en les qualy. Tot i això, el mateix Alonso va matisar que el seu Aston Martin no és un cotxe de dissabtes, sinó que "per errors dels altres", classifica per davant de cotxes superiors, i en cursa, ja torna a la seva posició natural. Va passar a la Xina, quan el bicampió del món va aconseguir partir des de la tercera posició, i després ja va baixar la setena, una cosa més lògica.

Fernando Alonso GP Xina / Foto: Europa Press
Fernando Alonso durant el GP de Xina / Foto: Europa Press

L'Aston Martin falla en ritme de cursa

Si bé és cert que els enginyers de l'equip britànic han aconseguit incrementar la velocitat punta del bòlid verd, així com un bon DRS, la degradació dels pneumàtics és un assumpte a resoldre. El AMR24 permet escalfar les gomes a la temperatura òptima, un fet que funciona per a les qualy, però que es gira en contra en les curses. A Silverstone ja treballen per reduir aquest efecte no desitjat al monoplaça de Fernando Alonso i Lance Stroll i millorar el ritme en cursa.

"En les curses no hem estat tan competitius, alguna vegada com a quart cotxe amb Mercedes, i altres vegades davant de Piastri. Però nosaltres intentem preparar el cotxe de cara a la cursa, mai no configures un cotxe pensant exclusivament en la classificació. Els desenvolupaments i les evolucions estan pensades per optimitzar la gestió dels pneumàtics en cursa. Hem de continuar treballant de valent en això", assegura Tom McCullough, enginyer en cap d'Aston Martin.

Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Aston Martin treballa per continuar evolucionant el monoplaça

"Els punts es reparteixen diumenge, no desenvolupem el cotxe per a la classificació. L'eficiència del DRS també ajuda en la classificació. És important estar en aire net i tenir la teva pròpia cursa, per això durant l'any passat algunes de les decisions que vam prendre de cara a aquest monoplaça han ajudat a una volta. Però el nostre principal objectiu és desenvolupar un bon cotxe de curses. Bahrain va ser una cursa dura per a nosaltres. Després hem portat evolucions a tots els circuits, excepte la Xina. Intentem millorar el cotxe pista a pista. Continuem aprenent, però tot és relatiu", va dir el britànic.

De moment, a Aston Martin tenen una llarga feina al davant. Fernando Alonso ho ha repetit en múltiples ocasions, tot el que sigui acabar per davant del novè lloc és un autèntic miracle. El monoplaça verd no té un gran ritme de cursa i, fins ara, és impossible pensar que l'asturià pugui competir ni tan sols per entrar en el podi.