Dins del pàdoc, el GP d'Espanya és conegut com la prova de foc. Montmeló és un dels circuits més equilibrats del calendari, amb una de les rectes més llargues del campionat, però també amb frenades exigents i corbes ràpides a esquerra i dreta. Per aquesta raó, popularment, es diu que, si un cotxe és bo, a Barcelona anirà bé.
En aquest sentit, Fernando Alonso i Carlos Sainz, les que sens dubte seran les dues cares més buscades del cap de setmana, posaran a prova l'Aston Martin i el Williams en un circuit que funciona com la prova del nou. Si el cotxe en la seva forma és competitiu, hi haurà resultats, però si el cotxe, per exemple, és desequilibrat o presenta una gran diferència de rendiment entre els seus punts forts i els seus punts dèbils, no hi haurà premi.

Montmeló, un circuit idoni per a introduir millores
En aquest sentit, doncs, és habitual que, a Barcelona, la graella quedi ordenada de manera 'normal'. És a dir, les escuderies que, a priori, són més dominadores, acostumen a estar al davant, mentre que les escuderies aspirants o les que parteixen des del fons de la graella, solen estar a l'estela.
McLaren, doncs, està cridada a dominar el cap de setmana perquè té el cotxe més ràpid, mentre que Ferrari per darrere i Mercedes i Red Bull en tercer lloc estan cridades a repartir-se les posicions privilegiades. A partir d'aquí, la lliga de les Williams, RB, Aston Martin i companyia s'obre, sent els de Grove l'equip que sembla arribar a Catalunya més a prop de les quatre grans.
Tot i això, Montmeló podria reordenar el panorama perquè es tracta d'un circuit idoni per a introduir millores. La gran quantitat de corbes ràpides i l'exigència d'aquestes amb els pneumàtics atorga particular importància a l'aerodinàmica dels cotxes. A més a més, en arribar el GP d'Espanya de manera paral·lela amb l'entrada del mes de juny, les temperatures tampoc ajuden al fet que el Circuit de Barcelona-Catalunya es mengi les gomes, sobretot, la davantera esquerra. Per aquesta raó, la gran majoria d'equips arriben amb millores que, sobretot, se centren en l'aleró davanter.

Aston Martin buscarà un altre salt amb un nou aleró davanter
Amb Ferrari buscant l'assalt al tron, amb RB a la recerca de ser l'equip líder de la zona mitjana i amb Aston Martin somiant amb un nou salt com a l'Emília-Romanya, totes tres escuderies reforçaran a Barcelona el seu aleró davanter. La marca italiana, a més, també ve amb modificacions en l'ala posterior, mentre que l'equip satèl·lit de Red Bull, a banda de l'evolució de l'aleró davanter, ha modificat l'endplate i el morro del monoplaça.