Fernando Alonso no viu la realitat que li agradaria a Aston Martin. Després d'un inici de campionat de la Fórmula 1 meravellós, aconseguint cinc podis i un quart lloc en les primeres sis curses, ara es troba en una situació radicalment oposada, veient com molts monoplaces són millors que ells i sense saber si hi haurà recuperació. És per aquest motiu que aquests problemes comencen a deixar oberta la possibilitat d'un divorci.
Muntanya russa de Fernando Alonso
Alonso és un dels millors pilots de la graella i segurament el que té millors mans. Però no per això ha de guanyar totes les curses. El cotxe ha d'estar a la seva línia i no fallar en els moments clau. Però l'Aston Martin és una muntanya russa de sensacions i de rendiment. I per això Alonso no se'n fia gens.
El cas és que en les últimes curses ha quedat clar que l'Aston Martin ja no pot lluitar pels podis. Red Bull, Ferrari, Mercedes i McLaren estan per davant d'Alonso. I tots els equips han millorat bastant menys ells. Per això cal fer un replantejament de la situació.
Fernando Alonso té contracte amb Aston Martin fins al 2024 i tenia la intenció de renovar. Ara, però, ja no ho veu tan clar. I tampoc el convenç que Honda es converteixi en el fabricant del motor al 2026. Si la resta del cotxe no acompanya, aleshores no cal seguir pensant en possibles victòries i una hipotètica lluita per guanyar el Mundial de un futur.
Males sensacions d'Aston Martin
I després de la vuitena posició de Fernando Alonso al Japó, Mike Krack, el cap d'enginyers d'Aston Martin, ha intentat explicar els motius reals d'aquesta baixada de rendiment de l'Aston Martin en aquest segon tram de temporada: "Les nostres actualitzacions no han donat tants resultats com esperàvem. Per descomptat, sempre ens preguntem si els mètodes i la direcció del desenvolupament van ser correctes. Per tant, caldrà fer els canvis necessaris per al futur".
Això vol dir que des d'Aston Martin reconeixen els errors. I Krack ha anat més enllà: "Tenim la situació oposada a la de l'any passat. Si comences bé i després els altres et superen a poc a poc, això no és bo per a la moral. Per això és molt important per a nosaltres invertir la tendència. Hem de canviar les coses on sigui que acabem". Unes sensacions dolentes, anant de més a menys, i confirmant que no sembla que es puguin recuperar ràpidament.
I aquests problemes de rendiment immediat deixen Fernando Alonso en una situació compromesa. La realitat és que el pilot asturià vol aconseguir èxits ben aviat, o sinó ja serà massa tard per a ell. I per això tot podria acabar amb un divorci, ja sigui en aquest final de temporada o ja pensant en l'any vinent aprofitant que acaba contracte.
