Spotify serà el substitut de Rakuten com a patrocinador oficial del Barça a la samarreta de partit de l'equip masculí i de Stanley per a la del femení. A més a més, el nom de la corporació presidida per Daniel Ek també lluirà a la roba d'entrenament, on fins ara apareixia el logotip de Beko. 

A banda de tenir lloc a la vestimenta de l'equip, l'entitat culer també va acordar amb l'empresa sueca facilitar els title rights de l'estadi, és a dir, Spotify podrà posar nom el Camp Nou. D'aquesta manera, arran d'aquest acord, el camp del Barça canviarà de nom per primer cop des de l'any 1957.

Spotify Barca FC Barcelona

Imatge corporativa de l'acord del Barça i Spotify / FC Barcelona  

D'on surten els 435 milions que pagarà Spotify al Barça?

El nou patrocini supera en xifres al que el Barça tenia anteriorment amb Rakuten. Segons les informacions difoses per RAC1, seran 60 milions d'euros durant cadascuna de les quatre temporades els que el club blaugrana percebrà a raó del patrocini a la samarreta de l'equip masculí i femení, a banda de 5 milions d'euros més durant tres temporades per ocupar un lloc a la roba d'entrenament.

Pel que fa al rebatejat Spotify Camp Nou, l'empresa multimèdia reportarà al Barça 5 milions d'euros durant cadascuna de les quatre temporades que duraran les obres. Un cop acabades, aquesta xifra passarà a ser de 20 milions durant les vuit temporades restants de l'acord. En resum, mitjançant el nou bateig del Camp Nou durant els 12 anys acordats i l'acord de patrocini de les equipacions, l'entitat presidida per Joan Laporta percebrà un total de 435 milions d'euros. 

Joan Laporta EFE

Joan Laporta, durant una conferència de premsa del Barça / EFE

L'acord Barça Spotify, a l'espera d'aprovació dels socis

Sigui com sigui, els socis hauran de ratificar la coalició entre Barça i Spotify en la que serà la primera assemblea telemàtica de la història del club. Un acord, que el club ha aconseguit rebaixar fins a les 12 temporades, però que en primera instància, Spotify proposava una adhesió de llarga durada. Aproximadament d'unes 30 temporades.

El patrocini amb Spotify se sotmetrà a votació aquest diumenge, però el Barça no podrà detallar les xifres oficials de l'operació arran de la clàusula de confidencialitat del contracte. L'assemblea arrencarà en segona convocatòria a dos quarts d’onze i és previst que a l’hora de dinar ja s’hagi votat i acabat.

 

Imatge principal: Simulació de com serà el nou Spotify Camp Nou un cop s'acabin les obres / FC Barcelona