S'ha acabat el somni del Barça de tornar a veure Leo Messi vestint l'elàstica blaugrana. Han estat dures setmanes, amb un estira-i-arronsa, sobre el futur de l'astre argentí. Quan semblava ser més a prop del FC Barcelona, apareixien noves situacions que el tornaven a allunyar, i així successivament, fins que ha arribat la decisió final de la Pulga. Messi ha decidit prendre el camí dels Estats Units i posar rumb a la Major League Soccer, de la mà de l'Inter Miami, de David Beckham. Un fitxatge en el qual han tingut molt a veure tant Adidas com Apple.

Messi no volia esperar

Messi no ha volgut esperar massa a resoldre el seu futur, acabarà el seu contracte amb el PSG el 30 de juny de 2023, i a partir d'aleshores, iniciarà la seva nova etapa lluny d'Europa, malgrat la insistència blaugrana per convèncer el nen prodigi que tornés a casa.

Leo Messi Barca / Europa Press
Leo Messi durant la seva etapa en el Barça / Foto: Europa Press

Tanmateix, la complicada situació econòmica blaugrana, ha acabat per enterrar totes les opcions d'un possible retorn. I és que Messi no volia esperar a veure què passava, malgrat la il·lusió que tenia de tornar a la ciutat Comtal i al club on ho va aconseguir tot.

Adidas i Apple, claus en el fitxatge de Messi per l'Inter Miami

Les raons no han estat econòmiques, no obstant això, des de l'Inter Miami, i des de la mateixa MLS, li han fet una estratosfèrica oferta difícil de rebutjar. A més del sou que li ofereix el conjunt nord-americà, tant la lliga com Apple li ofereixen un tant per cent dels ingressos que tinguin pels nous subscriptors.

Messi xutant una falta en la seva etapa amb el Barça / Foto: Europa Press
Messi xutant una falta en la seva etapa amb el Barça / Foto: Europa Press

I és que l'empresa de tecnologia i la MLS tenen un acord de 10 anys que van firmar per 2.500 milions de dòlars. Ambdues organitzacions són conscients de l'impacte que pot suposar l'arribada de Messi a la lliga i creuen que tant les audiències com les subscripcions a Apple TV+ es veuran augmentades en gran quantitat.

I la marca esportiva Adidas també ha volgut aparèixer en escena per afavorir l'arribada de Messi a l'Inter Miami. Adidas és patrocinadora de l'astre argentí, a més de ser un dels principals patrocinadors de la Major League Soccer. Així doncs, el '10' rebrà una part dels ingressos extra que tingui la marca alemanya per la seva participació en la lliga. Adidas està vinculada a la lliga nord-americana des de 1996 i té un contracte per sis anys a canvi de 860 milions de dòlars. Per si no n'hi hagués prou, a Messi li han ofert la possibilitat de comprar una part d'algun equip de la lliga com ja va fer David Beckham.