La jornada de test a Jerez després del Gran Premi d'Espanya ha encès les alarmes a Itàlia. La revelació feta per Pecco Bagnaia ha provocat un autèntic terratrèmol mediàtic: el vigent campió del món no disposa del mateix material tècnic que el seu nou company de marca, Marc Márquez. La indignació ha estat immediata entre els aficionats italians, que no comprenen com Ducati permet aquesta diferència de tracte entre els dos pilots.
Durant les proves, Bagnaia va confessar que havia estat treballant amb components antics, mentre ja feia mesos que Marc Márquez utilitzava peces noves que ell amb prou feines està començant a provar. En concret, es va referir a elements d'aerodinàmica, al basculant i a components que afecten directament la dinàmica de la moto. L'italià, visiblement frustrat, va reconèixer: "Marc ja les porta des de principis d'any. Jo les vaig treure després d'un embolic en els test de Tailàndia, i ara estic provant d'atrapar-lo".

Diferent tracte a Marc Márquez i a Pecco Bagnaia
Les paraules de Pecco no només deixen entreveure diferències tècniques, sinó també certa desorganització interna a l'equip de fàbrica de Ducati. No s'entén com és possible que el pilot número u del projecte hagi d'anar a remolc en el desenvolupament de la moto, mentre que un pilot de l'equip satèl·lit, com Marc, rep abans les innovacions.
El malestar s'ha intensificat en saber-se que Bagnaia no ha pogut provar ni tan sols el nou dipòsit de gasolina que ja utilitza Márquez, ni ha comptat amb la mateixa configuració aerodinàmica. "El cap de setmana vam tenir que treure el colín perquè vaig caure i només en teníem un, " va revelar, admetent que va haver de continuar amb una versió anterior per falta de recanvis.

Indignació a Itàlia pel tracte preferencial a Marc Márquez
A Itàlia, alguns mitjans i molts aficionats han posat el crit al cel, exigint explicacions a Ducati Corse. Es considera una falta de respecte que el bicampió del món en MotoGP, màxim representant de la marca, hagi d'esperar per peces que ja estan en circulació. Més encara quan els resultats de Bagnaia continuen sent superlatius, amb rècords de volta en gairebé cada Gran Premi.
El fet que Pecco continuï utilitzant un accelerador de cable, mentre altres pilots ja han provat l'electrònic, és un altre exemple de com certes preferències personals i la falta d'una estratègia unificada poden estar limitant el potencial real del campió.