L'arribada de Marc Márquez a Gresini, i per tant a la factoria Ducati, a priori, era una gran notícia tant per al pilot com per als de Borgo Panigale. De fet, a la seva primera presa de contacte, la màxima expressió d'allò va ser l'orgull de Gigi Dall'Igna, artífex de la Desmosedici, que va expressar després de veure el '93' pujat a la seva moto en els tests de València. No obstant això, l'ilerdenc implica alguns factors a tenir en compte que han generat cert enrenou entre l'escuderia italiana.

Encara més, els alts càrrecs de Ducati es mostraven recelosos d'incorporar un pilot com Marc a les seves files. L'argument, que ha anat variant en funció dels interessos dels transalpins, al principi era que el català podria alterar la suposada harmonia que regna entre els pilots de Ducati. A més, a Itàlia, no guarden grans records de Márquez, després de protagonitzar una famosa 'baralla' amb el gran ídol del motociclisme, Valentino Rossi.

Valentino Rossi EFE
Valentino Rossi en la seva etapa en Yamaha / Foto: EFE

A Ducati prioritzen Bagnaia i Jorge Martín

La gestió d'egos serà clau perquè la pau imperi als garatges, i és que a l'arribada de Marc Márquez, el gran campió ara mateix de la graella i el millor dels pilots, caldrà sumar-li la d'altres estrelles que ja estaven a Ducati com Pecco Bagnaia, bicampió del món, o Jorge Martín, l'actual subcampió del món, després d'una temporada espectacular.

Amb Enea Bastianini, sembla, fora de l'equació, quedaran dos seients per a tres candidats a la Ducati oficial. Paolo Ciabatti ja li va obrir les portes a l'ilerdenc per fer el salt a la marca de Borgo Panigale, fins i tot a risc de perdre Jorge Martín, que ha assegurat que el seu objectiu és fer el salt a una fàbrica oficial, si és possible la de Ducati.

Pecco Bagnaia Jorge Martín copa campió món MotoGP / Foto: EFE
Pecco Bagnaia Jorge Martín posant al costat de la copa de campió del món de MotoGP / Foto: EFE

El jove madrileny, després de sentir les paraules del dirigent ducatista, va amenaçar amb una possible sortida de la factoria per fer el salt a un altre equip oficial, ja que no està per la feina d'esperar eternament en el Prima Pramac Racing. Unes paraules que va ratificar el mateix Dall'Igna en declaracions a Motorsport.com: "Estic completament d'acord amb ell. Ha fet un treball fantàstic i es mereix l'equip de fàbrica, segur."

Yamaha pensa a Márquez per tornar a dalt de tot

Més tard, Davide Tardozzi, director esportiu de Ducati, lluny de seguir la tendència de Ciabatti, va fer costat a les paraules de Gigi Dall'Igna: "Avui l'equip més fort és Martín i Bagnaia". Sembla bastant clar que els de Borgo Panigale prioritzen Bagnaia i Martín en lloc d'un Márquez que haurà de demostrar a cavall d'una moto desactualitzada que és el millor candidat a pujar l'equip oficial.

Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE
Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE

No obstant això, en finalitzar el 2024, el '93' tornarà a quedar lliure de firmar amb qualsevol escuderia, i Yamaha el segueix molt de prop. La marca d'Iwata ja ha oblidat les picabaralles amb la família Márquez i en la seva recerca de tornar a la glòria, volen donar-li cabuda a un Marc que pot saltar a la firma que va encimbellar el seu màxim enemic, Valentino Rossi.