Coincidint amb el cap de la setmana de la Fórmula 1 a Montmeló, el Moll de Barcelona s'ha omplert del negoci dels cotxes de luxe. Una setmana dedicada a mostrar l'alta gamma del món del motor, al costat dels iots i una oportunitat per provar cotxes de somni. L'esdeveniment Drive Me Barcelona ha aplegat un any més la reunió entre motor i luxe a la ciutat catalana amb la principal projecció d'un mercat en auge, però molt selecte.

Lamborghini, Maserati, Ferrari, Porsche, Mercedes, BMW, Audi o Nissan tocant el mar. Els cotxes han estat els autèntics protagonistes de la zona marítima plena de turistes parant-se i fent fotografies a peces úniques. Entre ells, diverses empreses i col·laboradors amb l'esdeveniment que buscaven un nínxol de mercat molt distingit.

El luxe català

Drivers Cars, una empresa creada a Cardedeu, ha estat un dels principals reclams de l'exposició. Un Rolls-Royce encapçalava una oferta única de cotxes. Dotze anys en el sector d'un model de negoci només apte per als més adinerats. Cotxes que rondaven el mig milió d'euros i una oferta de superesportius, berlines, tot terrenys i vehicles d'alta gamma.

Juntament amb una prova de cotxes que s'està fent al Club de Polo de Barcelona, Drivers Cars es presentava per primer any a l'esdeveniment del port de Barcelona. Amb el negoci principalment enfocat per a Catalunya, l'empresa de Cardedeu s'ha promocionat en una zona luxosa i amb la mirada posada en la Fórmula 1 per seguir creixent en un sector de mercat que any rere any va apareixent amb més força. Venent sobretot a Catalunya, però també molts negocis amb estrangers adinerats que arriben per recomanació.

Drive Me Barcelona Cotxes 2 Bernat Aguilar

Experiències úniques

Compartint amb totes les activitats i estands, destacava l'experiència de la conducció. Drive Me Group, principal impulsor de l'esdeveniment, tenia la zona de proves de cotxes de luxe i experiències amb vehicles esportius únics. Dins la seva oferta hi ha sortides per la ciutat de Barcelona amb cotxes exclusius o circuits per on poder provar la velocitat.

Segon any al port de Barcelona d'una empresa amb un any i mig de recorregut i que vol "explotar el mercat turístic". La intenció és posar a l'abast un sector del món del motor que "està reservat per a persones amb un nivell adquisitiu alt", confirmava un dels responsables de l'empresa. Una relació estreta amb els espònsors que també els permet portar els seus clients a circuits arreu de Catalunya, l'Aragó i la Catalunya Nord.

Emprenedors catalans

Entre els diversos negocis de l'esdeveniment, una empresa totalment nova, amb visió de futur i vinguts d'Esparreguera, tres joves emprenedors han vist en la seva passió el futur. Vinyl Customs, una societat de tres joves dedicats al món de l'automoció que va trobar un nou mercat per on poder créixer. Marc Ribes, cofundador de l'empresa, explicava que en sis anys han "crescut dins un món poc explotat".

Si al principi del seu negoci no hi havia oferta de vinils a Catalunya, ara ells són els que s'especialitzen i s'oferten al món del luxe. A través de les xarxes socials s'han anat fent un lloc al sector i comencen a ser habituals en esdeveniments arreu de l'Estat.

Drive Me Barcelona Cotxe Bernat Aguilar

Sent encarregats del disseny dels vinils en diversos anuncis d'automòbils internacionals de televisió amb marques com Ferrari, s'obren a un món amb moltes possibilitats. De casa i treballant per a Catalunya, tenen el negoci en el territori català en un 50% dels seus clients. Un gran futur per a una jove empresa.

Simular el futur

I si es parla de cotxes d'alta gamma i de Fórmula 1, també té un lloc el món virtual i la simulació de competició. Hi-Speed Simulators té dos anys de vida, però el seu progrés és exponencial. Presents en la simulació virtual, amb ulleres d'immersió i sensacions de realitat avançada.

Pilots de la GT3 com Isaac Tutumlu, Dani Juncadella o Andy Soucek treballen amb models de Simtechpro per perfeccionar el seu pilotatge. Un món que està en auge i que també té tot tipus de nivells. Prop dels 500 euros costa adquirir els models més senzills de realitat virtual de l'automobilisme, mentre que 30.000 euros poden costar les versions més cares. Simulació 4D, geomoviment i una electrònica molt innovadora que s'ajunta amb els components més professionals.

Drive Me Barcelona Simulació Bernat Aguilar

Drive Me Barcelona, una exposició que estarà al Moll de Barcelona fins al proper diumenge. El motor, l'automobilisme i marques nàutiques de luxe com Sunseeker també han tingut intervenció en un esdeveniment a l'abast de tothom, però amb l'adquisició reservada per als més poderosos.