El Barça ha recuperat la seva essència esportiva i també està recuperant la posició esperada a nivell financer. Després de passar uns anys plens de complicacions econòmiques, de mica en mica es van recuperant les sensacions de fortalesa. I després de perdre la regla 1:1 per canvis en el fair play financer, ara des de la directiva presidida per Joan Laporta tenen confiança màxima que ben aviat es tornarà a la normalitat.

A l'espera dels seients VIP

Aquest passat dijous hi va haver reunió de la junta directiva blaugrana, fent un bon balanç de la temporada esportiva, com també per planificar el futur, sobretot de la secció del futbol masculí. I un dels aspectes destacats que es van parlar, en part per anunciar els reptes que estan treballant internament, va ser la intenció de tornar com més aviat millor a la regla 1:1. El proper 1 de juliol s'obre oficialment el mercat de fitxatges i es podran inscriure nous jugadors, per això queda un mes de màxima feina per intentar-ho tenir tot sota control.

El problema és que tot i que a principis d'any es va aconseguir aquesta normalitat financera després dels acords per la venda dels seients VIP de l'Spotify Camp Nou, el passat mes de març es va revocar l'acceptació per part de LaLiga, i el Barça va tornar a quedar fora del fair play financer. Però ara mateix des del club blaugrana confien que l'auditora que finalment va rebutjar incloure aquests ingressos als comptes farà marxa enrere i podran establir-los com a beneficis, explica l'Sport. Tot passa per acabar la construcció dels seients en qüestió abans del final del mes de juny i poder fer la venda real d'uns actius ja físicament presents.

Spotify Camp Nou Barça / Foto: FC Barcelona
Recreació de la zona VIP de l'Spotify Camp Nou Barça / Foto: FC Barcelona

Superàvit del Barça

Tot i això, si aquesta acceptació dels seients VIP no és suficient per arribar a la regla 1:1, des del Barça confien plenament que serà així per una altra via. I tot té a veure amb l'as que tenen guardat a la màniga, que són els majors ingressos dels esperats que tindran respecte als pressupostats a l'inici de temporada.

Com que el Barça preveia arribar als quarts de final de la Champions League, que és el pla habitual, després de la gran campanya a la màxima competició europea, caient a les semifinals, els ingressos augmenten de manera considerable. També s'han guanyat la Lliga, la Copa del Rei i la Supercopa d'Espanya, cosa que també generen ingressos extra.

Lamine Yamal Barça Liga EFE
Lamine Yamal aixecant el títol de Lliga del Barça / Foto: EFE

Estaven pressupostats 893 milions d'euros com a ingressos, però ara des de dins del club blaugrana calculen que en podran ingressar uns 950 milions. Això vol dir que hi haurà un superàvit i que els comptes culers seran millors de cara a la galeria i de cara a LaLiga. Bones prestacions financeres i una mica més a prop de tornar a la normalitat per poder fitxar sense condicionants.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!