El pròxim cap de setmana comença a Bahrain el Mundial de Fórmula 1 2023, un campionat ple d'al·licients, com veure si algun pilot serà capaç de destronar al nou rei, Max Verstappen, o comprovar si Fernando Alonso pot tornar a donar guerra amb el seu nou Aston Martin.

I entre el 2 i el 4 de juny, el circ de la Fórmula 1 arribarà a Montmeló, al Circuit de Barcelona-Catalunya, que presentarà una gran i esperada novetat, una configuració diferent del seu traçat. Tal com aquest dilluns han anunciat des del Circuit, per al pròxim Gran Premi desapareixerà la xicana, amb el que es recuperarà el traçat original en els seus dos últims revolts. "Per a dur a terme aquest rellevant canvi i millorar la seguretat de la pista, el Circuit ha seguit indicacions de la FIA instal·lant noves barreres TECPRO als dos últims revolts", ha anunciat el Circuit a través d'un comunicat.

Voltes més ràpides i trepidants

Amb la desaparició de la xicana, el Circuit de Barcelona-Catalunya passarà a tenir una longitud de 4.657 metres i tindrà un traçat molt semblant al qual hi havia fins al 2006. Llavors, la volta ràpida la tenia Fisichella, amb una volta d'1:15.641. Després del canvi, la volta més ràpida aconseguida va ser del Checo Pérez, amb 1:24.108. Es canvia una xicana lenta per dos revolts molt ràpids, per la qual cosa s'espera que augmenti l'espectacularitat del Gran Premi.

D'altra banda, el Circuit de Barcelona-Catalunya també ha anunciat altres modificacions, com l'ampliació de l'escapatòria del revolt 1, que comptarà amb un total de 70 metres d'escapatòria de grava en el seu punt màxim. A més, també "s'ha instal·lat una tanca de protecció FIA als revolts 1 i 2, millorant significativament la seguretat dels pilots". I no només això, ja que el traçat també estrenarà una nova torre de senyalització, més moderna, al que s'afegeix la remodelació del marcador, situat a la sortida del pit lane.

Aston Martin, pendent de la degradació dels pneumàtics

A menys d'una setmana que arrenqui el Mundial, tots els equips esgoten per introduir els últims canvis per sobresortir a Bahrain. I un dels equips que estan generant més expectació és Aston Martin, que amb l'arribada de Fernando Alonso sembla haver fet un enorme pas endavant."Hem descobert que aquest cotxe treballa en una finestra molt diferent del de l'any passat. Tots els reglatges que teníem de l'any passat, mapes de frenada, de motor..., són molt diferents aquest any amb aquest cotxe, així que hem fet diversos experiments. Tots han anat més o menys en una direcció que sembla que hem entès, però ens faran falta unes quantes curses per optimitzar tots els detalls d'aquest cotxe", ha afirmat Fernando Alonso.

Un dels punts en els quals més està treballant l'asturià és en millorar la degradació dels pneumàtics. En la carrera virtual duta a terme recentment, l'Aston Martin va superar, per exemple, Ferrari, encara que Fernando Alonso ha volgut baixar tots a la Terra. "Mai no se sap. Cal veure als altres com estan rodant. El cotxe ha estat fàcil de conduir els tres dies, i en tandes llargues, on els pneumàtics sempre degraden, comets algun error, comences a bloquejar o comences a passar-te en algun revolt... Això no ens ha passat, perquè tenim, com dic, un cotxe bastant fàcil de predir sobre el que està passant i això ha estat un avantatge".