Ferrari ha viscut un campionat de Fórmula 1 del més peculiar. Il cavallino rampante ha estat ficat en una constant muntanya russa durant el transcurs d'un mundial en el qual no van iniciar de la millor forma possible. Els problemes de fiabilitat del SF-23, sumats a l'alta degradació de pneumàtics, van suposar que els de Maranello consagressin una de les pitjors engegades mundialistes de la seva història. Tanmateix, amb el pas dels Grans Premis, els italians aconseguien sortir de l'encallador.

A l'equip vermell, l'objectiu, una vegada era conegut per tots el domini aclaparador de Red Bull, era ser el millor equip de l'altra lliga', la que disputen la resta d'escuderies, sense tenir en compte els de Milton Keynes. Allà, els de Maranello, han tornat a fracassar. Si bé és cert que Carlos Sainz ha estat l'únic pilot d'una altra marca que no sigui Red Bull en obtenir una victòria, els italians han pecat d'irregularitat i d'una clara mancada d'idees quant a estratègia de cursa.

Carlos Sainz Europa Press
Carlos Sainz celebrant la seva victòria en Singapur / Foto: Europa Press

Ferrari juga amb Carlos Sainz

No obstant això, lluny d'abaixar el cap, reconèixer els seus errors, i els grans encerts del pilot madrileny que, al final, ha acabat per darrere de Charles Leclerc, després de dues últimes curses per a l'oblit, en Ferrari creuen que el problema és del seu pilot. De fet, hi ha moltes evidències de la poca confiança que professen respecte a Sainz, el contrari al monegasc, a qui des del mur sempre proven d'afavorir amb les seves estratègies de cursa.

Un fet que s'ha vist també a l'hora de renovar els contractes d'ambdós, ja que acaben la seva vinculació a finals de 2024. Des de Maranello han assegurat, per activa i per passiva, que prioritzaran il predestinato, com així l'anomenen, per sobre de Carlos. A més, segons apunten les últimes informacions, l'oferta presentada per Ferrari a Leclerc, deixa en molt mal lloc l'espanyol, i és que les diferències entre ambdues són sorprenents.

Lando Norris celebrant la segona posició en Brasil / Foto: Europa Press
Lando Norris celebrant la segona posició en Brasil / Foto: Europa Press

Per si no n'hi hagués prou, la mítica scuderia està jugant amb el madrileny. L'única intenció dels italians és assegurar-se la continuïtat de Sainz fins a 2025, amb l'únic propòsit de deixar-lo sense seient aquell mateix any, quan un gran nombre de pilots acaben contracte amb les seves escuderies, sent Lando Norris, de McLaren, l'objectiu principal.

En Ferrari somien amb Max Verstappen

Tanmateix, el gran somni de Ferrari, del que s'ha parlat, i molt, sempre ha estat Max Verstappen, una opció que no descarten a Maranello. I encara que en el dia d'avui és una cosa totalment impensable, ja que el neerlandès té contracte amb Red Bull fins a 2028, és una possibilitat que genera molta il·lusió en la scuderia, en la qual cosa seria una dupla d'or al costat de Charles Leclerc.

Max Verstappen podi trofeu GP Àustria / Foto: EFE
Max Verstappen celebrant el podi d'Àustria / Foto: EFE

"Els deu caps d'equip estarien encantats de tenir-lo, però crec que té contracte fins a 2045", va dir Frederic Vasseur en una entrevista a La Gazzetta dello Sport sobre la possibilitat de donar-li un seient a Verstappen. Evidentment, allò de 2045 és una exageració per referir-se que a Milton Keynes tenen blindat un dels millors pilots.

Tanmateix, el 2028, ja amb Verstappen amb 31 anys, podria optar per un canvi d'aires, i Ferrari sempre és una opció molt atractiva per la seva història. Una situació que no haurà agradat gens a Carlos Sainz que sap que té tots els números per abandonar l'equip si això succeeix, fins i tot molt abans.