Una de les últimes feines de Josep Maria Bartomeu com a president va ser renovar el contracte amb Rakuten, patrocinador principal del club. El nom de l'empresa japonesa seguirà figurant a la part frontal de les samarretes del Barça fins al final de la temporada 2021/2022.

Un acord que es va iniciar el 2017

Així ho ha anunciat l'entitat catalana aquest divendres amb un comunicat de premsa. L'acord entre ambdues parts es va produir el passat 9 d'octubre, abans de la dimissió de Bartomeu i la seva junta, i el Barça allarga el contracte que té amb la companyia asiàtica des del 2017.

"El Barça i Rakuten reforcen la seva aliança en un moment marcat pels efectes a nivell econòmic i social per la pandèmia de la Covid-19, ampliant la seva col·laboració fins al 30 de juny del 2022", ha detallat el club.

Amb aquesta renovació, els números de l'operació no han transcendit, però sí que han estat adaptats a la situació actual pel coronavirus. "Es preveu una optimització dels actius previstos amb l'objectiu de poder adaptar-los a la nova realitat", han assegurat. Amb aquest acord, els blaugrana s'asseguren enfortir la seva relació amb Rakuten i els japonesos mantenen la seva vinculació amb un club d'abast mundial.

Les dues entitats seguiran treballant de manera conjunta per "nous projectes innovadors i d'impacte global, com els que han definit la seva relació en els últims tres anys".