El Barça hauria venut entrades pertanyents al Seient Lliure durant les últimes tres temporades a un preu multiplicat, sense informar el soci i sense seguir les normes establertes pel club. Una investigació de TV3 ha acabat destapant un cas d'ocultació per part del Barça en la venda de localitats en deu partits sota el format de Premium i deixant el soci de banda.
Per a algunes de les entrades venudes en els partits, el Barça hauria ingressat 1.500 euros i el soci només n'hauria rebut 80. Una incongruència que és evident quan s'observa que els 80 euros rebuts pel soci no equivalen al 50% de la localitat venuda per part del club, tal com diu la normativa.
L'ocultació del Barça
El club hauria amagat l'augment del preu de venda d'aquestes localitats almenys en deu partits de les últimes tres temporades. Segons explica la investigació de la televisió pública catalana, el Barça hauria venut els seients dels socis, prèviament alliberats al club en el denominat Seient Lliure, sota el format de VIP Experience.
Les entrades d'aquest format inclouen altres aspectes més enllà de l'entrada, tals com servei d'àpats, pàrquing i d'altres beneficis. El problema, per tant, és que la diferència entre el 50% que van rebre els socis i el 50% que es va adjudicar el club en els determinats partits és més que destacada tot i la resta de serveis inclosos.
Aquesta és una fórmula en què el preu per vendre aquestes localitats vingudes del Seient Lliure augmenta considerablement, i sota el paraigua de ser una localitat vip, el club aconsegueix uns ingressos més elevats. Per tant, els diners que reben els socis que han alliberat la seva localitat no hauria de ser el normal del seient. Tal com diu la normativa, el Barça pot apujar el preu de la localitat i vendre-la, però sempre que informi el soci i que també acabi repercutint en els diners ingressats.
Segons la investigació de TV3, el Barça no hauria seguit les normes i no hauria informat en cap cas els socis d'aquests canvis de preu per aplicar la seva localitat al Camp Nou sota el paquet de la VIP Experience. A més a més, tampoc hi hauria hagut un augment de l'ingrés d'acord amb el nou preu dels seients i el preu que s'hauria pagat al soci hauria seguit sent habitual del Seient Lliure no aplicat a la VIP Experience.
Els fets haurien succeït les últimes tres temporades afectant deu dels partits més importants:
Temporada | Data | Rival |
---|---|---|
2014/15 | 18/03/15 | Manchester City |
22/03/15 | Reial Madrid | |
18/04/15 | València | |
2015/16 | 24/11/15 | Roma |
16/03/16 | Arsenal | |
02/04/16 | Reial Madrid | |
05/04/16 | Atlètic de Madrid | |
2016/17 | 21/09/16 | Atlètic de Madrid |
19/10/16 | Manchester City | |
03/12/16 | Reial Madrid |
El funcionament del Seient Lliure
Aquells socis que, per una raó o una altra, no puguin acudir al Camp Nou un dia de partit, tenen la possibilitat d’alliberar el seu seient (mitjançant la pàgina web del Barça) perquè el club el posi a la venda. Aquest s’encarrega de gestionar la venda de l’entrada, i del preu obtingut en dona la meitat al soci (50%) i el percentatge restant se’l queda (50%). Les despeses de gestió i l’IVA no estan inclosos en el repartiment de diners.
A més, si el procediment és realitzat en un període superior a les 72 hores prèvies a l’inici del partit, el soci té el cobrament garantit es vengui o no la seva localitat. Si ho fan més tard, però, només obtindran retribució si el club ha col·locat els seients. Val a dir, a més, que el Barça utilitza tots els mitjans intermediaris de venda d’entrades dels quals disposa i no només de la pàgina web.