El Reial Madrid desbanca el Barça a la llista anual de l'informe 'Football Money League' que publica l'empresa auditora Deloitte, on s'avaluen els ingressos dels clubs de futbol. Malgrat la clàssica batalla entre els dos conjunts de la Lliga, una nova temporada el vencedor ha estat el Manchester United.

Nova lluita Barça-Madrid

La pugna futbolística entre Barça i Madrid és evident sobre els terrenys de joc. El Clàssic s'ha convertit en el millor partit del panorama futbolístic mundial, i ara, un any més, segueix viva la lluita extrafutbolística i més purament monetària.

És notori que tant els blancs com els blaugrana són els dos clubs amb més seguidors arreu del món, també reflectit a les xarxes socials. Però en aquests últims anys ha pres molta importància el món empresarial. L'empresa del futbol comença a menjar-se el terreny purament esportiu, i sembla que ara només es miri el benefici més que el divertimento amb la pilota, la principal finalitat d'aquest esport.

Però també es diu que si la pela no funciona, el futbol tampoc. I en aquesta nova batalla Barça i Reial Madrid apareixen molt igualats. Els ingressos són el què donen vida als clubs i a les empreses futbolístiques. I en el futbol ara es mira amb lupa la viabilitat econòmica de les entitats esportives, clau per subsistir en el món capitalista actual.

Pèrdua blaugrana

En la nova auditoria de Deloitte, que ja s'ha mostrat al públic, el Barça perd la segona posició del rànquing dels ingressos, que ara la guanya el Madrid. Els dos clubs han pujat molt els milions que han rebut, però els blancs han estat qui han fet el salt més gran. El Madrid ha trepitjat els ingressos del Barça gràcies, entre d'altres coses, a haver guanyat la Champions League i també la Lliga espanyola, cosa que els ha donat uns cinquanta-cinc milions extres de beneficis.

A diferència dels blancs, el Barça només va poder alçar la Copa i els seus ingressos milloren en 20 milions d'euros. Unes dades que no fan més que consolidar els blaugrana dins del podi dels clubs econòmicament més poderosos del món, i que poden confirmar-los durant els propers anys amb els nous contractes publicitaris amb NIke i Rakuten. I si finalment s'arriba a un acord pels naming rights del Camp Nou, el Barça pot optar a liderar-ho tot.

El Manchester United no perd el ritme

Però per sobre de tots i tornant a reafirmar-se en la gran feina com a club, hi és el Manchester United. Els anglesos no deceben i repeteixen liderat un any més. De les 21 ocasions en què s'ha mostrat el rànquing, el United l'ha liderat en 10.

Gran part del nou èxit i el fet d'haver pogut mantenir a ratlla a Barça i Madrid es deu al títol d'Europa League aconseguit de la temporada passada. El United va guanyar prop de 41 milions per aquest títol, i per això els de José Mourinho encara són líders en ingressos.

Clubs amb més ingressos de la temporada 2016/17

Dels 20 clubs que ha publicat l'empresa nord-americana, deu d'ells són britànics. Aquesta, per tant, és una mostra més del domini econòmic que arriba des d'Anglaterra i l'autèntica revolució de la bombolla del futbol. També cal destacar que la meitat dels deus primers també són clubs anglesos, sempre liderats pel Manchester United.

    Club 2015/16 2016/17
1 = M. United 689,0 milions 676,3 milions
2 R. Madrid 620,1 milions 674,6 milions
3 Barça 620,2 milions 648,3 milions
4 = Bayern M. 592,0 milions 587,8 milions
5 = M. City 524,9 milions 527,7 milions
6 Arsenal 468,5 milions 487,6 milions
7 PSG 520,9 milions 486,2 milions
8 = Chelsea 447,4 milions 428,0 milions
9 = Liverpool 403,8 milions 424,2 milions
10 = Juventus 338,9 milions 405,7 milions
13 = At. Madrid 228,6 milions 272,5 milions


La llista, d'un total de 20 clubs, la completen el Tottenham (11è), el Dortmund (12è), el Leicester (14è), L'Inter (15è), el Schalke 04 (16è), el West Ham (17è), el Southampton (18è), el Nàpols (19è) i l'Everton (20è).