Uns 155 milions d'euros per temporada rebrà el Barça de Nike en els propers nou anys, segons l'acord assolit aquest dissabte a la matinada en negociacions dutes a terme a través d'una videoconferència entre el president del club, Josep Maria Bartomeu, i el president de Nike Brand, Trevor Edwards.

El contracte converteix el Barça en el club més ben pagat del món, ja que supera els 94 milions d'euros que Nike paga al Manchester United. I, alhora, triplica l'anterior xifratge en uns 54 milions per temporada.

El contracte de patrocini del Barça amb Nike expirava el proper 30 de juny del 2018. El nou haurà de ser ratificat en la pròxima Assemblea de Socis, en la qual la junta directiva s'ha compromès a donar més detalls del contracte.

La substancial millora de l'acord obeeix, segons fonts blaugrana, que el Barça s'ha convertit des de fa uns anys en el primer club de referència mundial, i perquè feia anys que no s'havia renegociat i el mercat ha evolucionat.

L'acord ha estat ultimat per Bartomeu, Manel Arroyo, responsable de l'àrea de màrqueting i comunicació, i el director financer, Pancho Schröder, però en la negociació també ha intervingut la vicepresidenta econòmica, Susana Monje. La satisfacció en el Barça és notable, ja que el club ha recuperat el marxandatge i el Iicensing, que permet atorgar llicències per a qualsevol producte de la marca Barça que no tingui a veure amb els productes que ven Nike.

“El Barcelona és un dels millors clubs de futbol que inspira milions d'aficionats de l'esport a tot el món i ens sentim molt orgullosos de poder continuar la nostra aliança”. Aquestes han estat les primeres declaracions d'Edwards després d'arribar a un acord que unirà la prestigiosa marca de roba esportiva amb el club català fins al 2026.

“Amb aquest acord amb Nike ampliem una aliança estratègica per al Barça, al mateix temps que reforcem la nostra projecció global de la mà de la companyia líder al seu sector,” ha assenyalat Bartomeu.

La convivència de Nike amb el Barça va néixer el 1998.

El club està pendent ara d'aconseguir un nou acord de patrocini amb Qatar Airways, el seu principal espònsor.