El descens del Las Palmas duia implícit una fuga de talent molt important del club canari. En primer lloc, perquè la seva principal perla, Alberto Moleiro, era inconcebible que es quedés a un equip de Segona Divisió. I, paral·lelament, perquè un altre futbolista jove amb molt de potencial com ho és Mika Mármol també estava cridat a demanar sortir. I així ha estat.
El futbolista de Terrassa ja va estar en el radar de diversos clubs de renom durant la darrera finestra de traspassos estival, i és que durant la seva primera temporada a Primera Divisió va exhibir un nivell molt alt, erigint-se en una oportunitat de mercat molt interessant. Durant aquest darrer curs, la seva cotització ha baixat, i més després del descens del conjunt insular a Segona. En qualsevol cas, ara la seva sortida del combinat pío-pío és inevitable i és el Girona l'equip que estaria més a prop de tancar el seu fitxatge.

Quique Cárcel segueix amb Mika Mármol entre cella i cella
Segons ha informat Sport, Quique Cárcel, director esportiu del Girona, segueix amb Mika Mármol entre cella i cella. El directiu de l'entitat catalana ja va voler enfundar la samarreta blanc-i-vermella al central egarenc durant la darrera temporada, però, aleshores, les pretensions econòmiques del Las Palmas eren massa elevades.
Ara, amb el jugador volent marxar a la recerca d'un club de Primera, l'entitat canària no tindrà altre remei que acceptar un preu molt inferior. En aquest context, l'esmentada font parla d'un muntant econòmic total que podria oscil·lar entre els 5 i 6 milions d'euros.
El Barça, atent a l'operació pels seus percentatges
I de la mateixa manera que el Barça va estar pendent del futur de l'exfutbolista de l'Andorra ara fa un any, aquest estiu no serà menys. El qui entre 2018 i 2022 va militar a la Masia va marxar del Barça direcció Andorra a cost zero. El Las Palmas va pagar 1,9 milions d'euros pels seus serveis, però el defensa català encara duia amb ell un dret al 50% de la seva futura venda per part del Barça.

Per tant, en cas de tancar-se la seva arribada a Girona per 6 milions d'euros, 3 milions correspondrien a l'entitat culer. D'aquesta manera, el Barça afegiria un nom més a la seva llarga llista d'ingressos indirectes durant aquest estiu després que Todibo, Jutglà, Álex Collado, Ilaix Moriba i Ludovit Reis ja hagin aportat al compte culer.