Carlos Sainz s'ha cansat d'esperar Ferrari. El pilot madrileny va aterrar a l'escuderia italiana amb el clar objectiu de ser el líder de l'equip, de lluitar pel Mundial de Fórmula 1, però el temps l'ha fet veure que en Ferrari el pilot número 1 és Charles Leclerc, una situació que no canviarà en el futur. La passada temporada, Sainz ja es va veure perjudicat en algunes curses, en les quals Ferrari li va variar l'estratègia per ajudar a Leclerc, atorgant-li al madrileny un clar paper de gregari.

És per això que Carlos Sainz ja ha decidit sortir de Ferrari una vegada conclogui la seva temporada, el 2024. El pilot madrileny, això sí, no se n'anirà a l'aventura, ja que ja té fixat un full de ruta, tal com assegura Auto Action. La idea de Carlos Sainz és fitxar amb Sauber, amb el qual ja hauria firmat un precontracte. La decisió ve marcada per l'entrada al circ de la Fórmula 1 d'Audi, el 2026, que agafarà el relleu de Sauber.

Carlos Sainz i Leclerc presentant la nova livery de Ferrari en Las Vegas / Foto: @ScuderiaFerrari
Carlos Sainz, al costat de Charles Leclerc / Foto: @ScuderiaFerrari

Carlos Sainz, de Sauber a Audi

Fa temps que Audi anava darrere de la seva entrada en la Fórmula 1, però amb la clara intenció de ser una de les escuderies capdavanteres, de lluitar per trepitjar el podi. "Invertirem en l'escuderia completament", va apuntar Adam Baker, CEO d'Audi Formula Racing i Director del Projecte, a l'anunci oficial. Audi va adquirir l'equip Sauber, propietat d'Alfa Romeu, i des d'aleshores treballa en la construcció del monoplaça, que entrarà en el campionat el 2026. Audi està fitxant els millors especialistes, un dream team que s'ha de coronar amb dos grans pilots que siguin capaços d'esprémer al màxim el monoplaça.

El primer candidat és Carlos Sainz, tal com va avançar el diari suís Blick, gran coneixedor de l'actualitat de l'equip Audi. El madrileny arribarà apadrinat per Andreas Seidl, excap d'equip de Sainz en McLaren, i que ara treballa en el projecte d'Audi. A tot això no s'ha d'oblidar que el pare de Carlos Sainz ja és pilot d'Audi, per al Dakar.

Carlos Sainz lidera GP Singapur / Foto: EFE
Carlos Sainz, en el Gran Premi de Singapur de la passada temporada / Foto: EFE

Audi, a per a totes a partir del 2026

No és casualitat que Audi vagi a entrar en la Fórmula 1 el 2026, moment en què s'introduiran canvis molt importants al reglament de la competició. La FIA obligarà els equips a introduir als seus cotxes unitats sense el sistema MGU-H, un sistema de recuperació d'energia que permet que els monoplaces variïn considerablement el seu rendiment entre les classificacions i les carreres.

Aquesta variació afectarà radicalment tota la configuració del monoplaça, per la qual cosa es calcula que els cotxes perdran un mínim de 20 quilos. A més, els monoplaces també seran més petits, passant dels 2 metres d'amplada actual als 1,9, mentre que l'eix passarà dels 3,6 metres d'ara als 3,4. Es creu que amb tots aquests canvis els avançaments seran molt més senzills, augmentant l'espectacularitat de les curses.