Fernando Alonso prepara la temporada del 2024 de Fórmula 1 amb un objectiu clar, afegir al seu palmarès la victòria 33. Després d'una primera experiència a Aston Martin en el que el rendiment del cotxe va ser de més a menys, en aquesta ocasió ha desaparegut l'eufòria, ja que Alonso no oblida que va acabar la temporada amb males sensacions, en veure que l'Aston Martin havia deixat de ser competitiu.

"La victòria 33? Veurem. Ara cal fer un bon treball. Crec que tenim molts deures per fer en les pròximes setmanes i mesos. A Abu Dhabi hem tingut un cotxe just per lluitar amb AlphaTauri fins a l'última volta i això no és suficient per aconseguir la 33 i res semblant", va afirmar l'asturià en acabar la temporada, un cop de realitat i un avís per a Lawrence Stroll.

Fernando Alonso Aston Martin Brasil / Foto: EFE
Fernando Alonso, en el Gran Premi d'Interlagos / Foto: EFE

A la recerca d'un cotxe més versàtil

El pla d'Aston Martin és reconduir la situació aprofitant el bon cotxe amb què van començar la temporada anterior, ja que començar de nou comportaria molts inconvenients. "Tot serà més fàcil, podem centrar-nos més en el rendiment i la preparació per a les primeres curses des del primer dia. També tenim una base molt sòlida amb què treballar, quan arribem a una carrera, el treball que fem serà una optimització del que vam fer aquest any", va afegir Fernando Alonso.

Un altre objectiu d'Aston Martin és que el cotxe sigui molt més versàtil, que no pateixi en depenent quin tipus de circuits, en els quals el rendiment queia en picat. "Estem intentant crear un cotxe que es pugui pilotar en tots els circuits". "És absolutament possible que Aston Martin faci un gran pas endavant el 2024", va afirmar recentment Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin.

Fernando Alonso celebrant el podi en el GP de Monaco / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, celebrant el podi en el GP de Mònaco / Foto: Europa Press

Fernando Alonso necessita curses mogudes

Malgrat l'esforç, les sensacions no són massa bones, ja que McLaren i Mercedes han fet un clar pas endavant, mentre que Ferrari sembla estar també per davant d'Aston Martin. A tot això s'afegeix el més important, que Red Bull segueix diversos esglaons per davant de la resta, la qual cosa convida a pensar que Max Verstappen tornarà a passejar-se pel Mundial.

A Fernando Alonso, doncs, se li complica la victòria 33, que només podria arribar en els circuits en els quals passin moltes coses, en les quals plogui o hi hagi accidents que li permetin aprofitar la seva experiència i sapiència. Interlagos, per exemple, s'intueix com un circuit favorable, així com traçats urbans com Mònaco, Austràlia, Abu Dhabi o Singapur.