Aston Martin ha fet un pas de gegant, respecte a la temporada passada, i això té un 'culpable' molt clar, Fernando Alonso. Si bé és cert que el monoplaça verd ha crescut, tenir el pilot asturià al capdavant del projecte ha permès esprémer al màxim les virtuts del AMR23 que, certament, era el cinquè cotxe de la graella. No obstant això, la qualitat al volant del d'Oviedo li ha permès acabar quart en el mundial de pilots.

El gran inici de temporada d'Aston Martin ha estat el que ha permès tornar a veure Alonso al podi, aconseguint-ne vuit, entre terceres i segones posicions. Fernando s'ha apropat, sobretot a Mònaco (eren intermedis), al Red Bull, tanmateix, no ha estat suficient per enxampar la marca austríaca, que ha dominat amb mà de ferro gràcies a un Max Verstappen imparable.

Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la carrera|cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la carrera|cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press

Horner acusa Aston Martin de copiar Red Bull

Els de Milton Keynes han exercit una superioritat absoluta, i mai abans vista en la Fórmula 1, ocupant el més alt del podi en totes les curses, excepte en Singapur. No és estrany que la resta d'equips prenguin com a referència el monoplaça d'Adrian Newey, el gran artífex del coet que és ara el Red Bull.

L'estratègia feta servir per les escuderies no ha estat agafada amb bon gust per Christian Horner. Especialment crític s'ha mostrat amb Aston Martin i McLaren: "només has de fixar-te a Aston Martin i McLaren, la suspensió posterior és molt semblant en concepte a la nostra. Podria dir-se que hi ha altres cotxes a la graella (McLaren i Aston Martin) que són molt més a prop en concepte que un AlphaTauri".

Christian Horner en el GP d'Espanya / Foto: Europa Press
Christian Horner en el GP d'Espanya / Foto: Europa Press

És evident que Horner parla obertament sobre aquest fet, ja que una gran quantitat dels enginyers de la marca de Silverstone tenen un passat recent en Red Bull. Així doncs, les crítiques de Christian Horner no van tan desencaminades.

Aston Martin treballarà per aconseguir la 33

Amb la temporada de 2023 acabada, a Aston Martin afronten el 2024 amb moltes esperances i il·lusions. Com a punt de partida s'hauran d'agafar a l'espectacular inici de temporada, on Fernando Alonso va aconseguir la majoria dels podis que li han permès acabar quart en el mundial.

Fernando Alonso podi Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira
Fernando Alonso celebrant el podi de Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

I és que l'últim tram de campanya ha estat nefast per als interessos britànics, que han vist com el seu monoplaça s'ha anat quedant enrere, mentre la resta evolucionava. Malgrat tot, Alonso, va assegurar que aquest 2023 ha estat un dels seus millors anys de la seva carrera.

En 2024 es presenta una temporada il·lusionant, on la 33 tornarà a ser molt present. En aquest sentit, des de Silverstone encara tindran el monoplaça de Red Bull com a referent, a la recerca d'una nova victòria del Nano i, qui sap, si del tercer Mundial.