A Aston Martin no abaixen els braços ni es rendeixen tan fàcilment. L'inici d'any no ha pogut ser més desastrós en tots els sentits, i s'han quedat a anys llum de poder complir amb les enormes expectatives que va generar el fitxatge d'Adrian Newey per liderar el projecte. Els tests de pretemporada ja van reflectir que encara hi havia molta feina a fer si buscaven ser competitius, i el primer Gran Premi de la temporada va ser una confirmació.

Malgrat l'esforç de Fernando Alonso durant la qualy i en la cursa, el resultat va ser l'esperat. Va estar en les últimes posicions, i els problemes de fiabilitat que té l'AMR 26 el van obligar a retirar-se, tot i que deixant clar que encara és un dels pilots amb més talent i preparació de la Fórmula 1. I el mateix va succeir amb Lance Stroll, qui sí que va poder finalitzar la prova, però ho va fer en l'última posició, a 15 voltes del guanyador, George Russell.
Des d'Honda treballen sense descans per solucionar els contratemps que té el motor, que a més de ser propens a fallar, té seriosos problemes amb les vibracions, que fan que sigui impossible de controlar, i fins i tot, perillós. Tenen clar que podran trobar una solució, però no portaran res de nou fins que no estigui 100% demostrat que funciona. I aquest 2026 tornar a ser, un any més, una temporada de transició per a l'escuderia britànica.

Almenys, durant la primera meitat del campionat. Perquè, com Newey ja li ha traslladat a ‘Magic’, no s'espera que hi hagi una solució definitiva fins a la dotzena prova, ja a l'estiu. En aquell moment, confien haver deixat tot resolt, i que no solament puguin ser habituals dins de la zona de punts, sinó que, fins i tot, puguin aspirar a donar alguna sorpresa en circuits puntuals, on es puguin veure afavorits per altres factors.
És evident que Alonso no podrà lluita lluitar pel seu tercer títol, com s'havia arribat a afirmar en diverses ocasions. Però, almenys, espera tenir un comiat plàcid, si es confirma que no continuarà a Aston Martin quan expiri el seu contracte, que és el més probable.
Alonso espera pujar al podi una vegada més
També és molt difícil pensar que Alonso pugui aconseguir guanyar per 33a vegada una cursa, el somni que persegueix des de fa més d'una dècada. Tanmateix, es conformaria amb poder pujar al podi una vegada més, ja que no ho fa des del 2023, en el seu primer any amb Aston Martin.