El pas de Thiago Alcántara pel primer equip del Barça ha estat, com ja havien previst, curt. La seva formació com a entrenador va començar a principis d'estiu i l'exjugador del club va viatjar amb Hansi Flick a la gira pels Estats Units. El migcampista només havia de passar la pretemporada amb l'equip, i així ha estat. El dia abans de començar la lliga, ha deixat la seva posició en mans d'un altre conegut del club. 

Arnau Blanco és el nou tècnic assistent de Flick. El de Palau-Solità i Plegamans ha treballat al filial del Barça les darreres 11 temporades, aquesta última com a entrenador del Cadet A, amb el que va guanyar la seva lliga amb molta facilitat. Blanco fa un pas de qualitat en la seva carrera com a entrenador i arriba al primer equip del seu club. 

Thiago Alcántara amb l'staff de Hansi Flick / Foto FC: Barcelona
Thiago Alcántara amb l'staff de Hansi Flick / Foto FC: Barcelona

Debut complicat a Mestalla

El Barça ho ha fet oficial un dia abans del primer partit de lliga. Arnau Blanco ja seurà a la banqueta amb Hansi Flick aquest mateix dissabte a Mestalla, on el Barça intentarà començar la temporada amb bon peu amb una victòria contra un Valencia sempre complicat. La seva presència aporta una mica més d'ADN Barça a l'staff del tècnic alemany per ajudar-lo a adaptar-se al que vol la Junta Directiva. 

Després de les males sensacions del Gamper, l'equip voldrà deixar una millor imatge en aquest debut. A hores d'ara, però, encara hi ha jugadors importants que no estan inscrits, com és el cas dels dos nous fitxatges, Dani Olmo i Pau Víctor. Amb les baixes per lesió de De Jong, Pedri i Araujo, tots tres titulars indiscutibles la temporada passada, i els altres efectius que encara no poden competir, el paper de Flick en aquest primer partit no és gens fàcil. 

Thiago Alcántara, pas breu però no definitiu

Thiago Alcántara serà sempre recordat com un migcampista que va tenir la mala sort de coincidir amb Xavi i Iniesta a Barcelona. El seu talent és innegable, i ho ha demostrat allà on ha anat, però mai va tenir l'oportunitat de triomfar a casa. A més, les lesions no l'han respectat gens. Per això va decidir penjar les botes la temporada passada amb només 33 anys. Al juny va tornar al lloc on va créixer per incorporar-se a l'staff de Flick en la seva preparació com a entrenador, però ara ha cedit el seu lloc a Arnau Blanco

En roda de premsa, aquest matí, el tècnic alemany ha parlat sobre ell: "Tenim molt bona relació. Quan jugava al Liverpool estàvem molt connectats. Ens ha trucat i ha pres la decisió d'anar-se'n. Vol ser un gran entrenador en el futur i ens ha ajudat molt aquí. És increïble la seva aportació, té una qualitat humana molt gran i ens podia donar molt dins i fora del camp. Tenim a l'Arnau, de la Masia, que ens ajudarà. Ell es vol centrar en la seva família, que és molt comprensible". 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!