Aquest dijous, 8 de febrer, l'ambaixador de l'Estat de Qatar a Espanya, Abdalla Al-Hamar, farà realitat el somni de Santiago Sánchez Cogedor d'acabar el viatge que va començar el 2022 amb l'objectiu d'arribar a peu des de Sant Sebastià dels Reis (Madrid) a Doha per presenciar el campionat del món de futbol.
L'aventura de Santiago Sánchez va acabar abruptament quan va ser aturat a Saqqez, al Kurdistan iranià després de fotografiar-se davant de la tomba de Mahsa Amini. Va estar pres durant 15 mesos a l'Iran, acusat d'espionatge, fins que el passat 31 de desembre va ser alliberat.
Santiago Sánchez, compromès amb el medi ambient i d'esperit solidari per naturalesa, va començar a caminar des de Madrid el gener de 2022, onze mesos abans de la final de la Copa del Món Qatar 2022. Al seu recorregut, va recollir plàstics, va plantar arbres, va ajudar a joves i va compartir moments amb persones de diverses cultures i religions que li van allotjar en el seu pas pels tots els països fins a arribar a la frontera amb l'Iran.
Després de ser alliberat i arribar a Madrid, es va posar en contacte amb l'ambaixador de Qatar a Espanya, que el va rebre el passat 23 de gener a la seu de l'ambaixada a la capital. Durant la reunió, Santiago Sánchez va expressar a l'ambaixador el seu desig de poder completar el seu viatge inacabat i va demanar el seu suport i el seu suport. En la seva primera visita, l'ambaixador ja li va brindar suport constant al seu camí a Qatar 2022 i, des d'aleshores, va mostrar un interès especial per la iniciativa de Sánchez.
Ara, Santiago Sánchez ha tornat a trobar el suport total de l'ambaixador, qui poc més de deu dies després de retrobés amb ell, ha aconseguit que voli de Madrid a Doha en un vol de Qatar Airways, que li porta directe a complir el seu anhel d'"alçar els braços a Doha", una frase que Sánchez va repetir amb freqüència durant la reunió amb l'Ambaixador. Una vegada a Doha, l'ambaixada li ha preparat diverses activitats perquè, encara que sigui dos anys després, pugui veure complert el seu somni.