L'optimisme a Aston Martin s'ha reduït dràsticament després de les últimes proves al simulador. Encara que l'arribada d'Adrian Newey va ser celebrada com un trofeu, i les expectatives que es van crear van ser molt elevades, la realitat és que encara necessiten anar amb una mica de calma. Perquè Roma no es va construir en un dia, i malgrat el treball que hi ha dedicat el prestigiós enginyer, l'AMR 26 encara presenta molts punts febles.
Encara no està acabat, però el prototipus final és molt a prop de veure la llum. El motor Honda serà la principal novetat, i Fernando Alonso s'havia mostrat molt il·lusionat amb el nou cotxe, que estava convençut que li permetria lluitar per podis i per victòries de manera regular. Confiava plenament en la intel·ligència i l'experiència de l'enginyer britànic, que prèviament ja va ser capaç de fer miracles en la seva etapa per Williams i per Red Bull.

A més, des de la seva arribada a l'escuderia li ha dedicat moltes hores al projecte, arribant a dormir-hi, per poder estar les 24 hores centrat en la seva feina. Lawrence Stroll no ho va dubtar, i va fer una forta aposta, oferint-li un contracte de quatre anys de durada, amb un salari anual de 25 milions d'euros nets. I la missió era clara: deixar de ser un dels pitjors equips de la Fórmula 1, i poder plantar cara als Ferrari, els McLaren, els Mercedes i companyia.
Un somni que haurà de continuar esperant. I és que els últims indicis assenyalen que això encara no serà possible el 2026, i que a Aston Martin es troben en una fase experimental. Així ho confirmen els resultats obtinguts en la prova del simulador, que acrediten una important millora en el ritme de cursa, però encara lluny dels principals rivals. Un missatge que ja ha arribat a ‘Magic’ i al seu company de box, Lance Stroll.

Òbviament, podran tenir un monoplaça molt més regular i competitiu en tots els circuits, però encara lluny del que s'esperaven.
2027, l'any que Newey té marcat en vermell
Tampoc es pot descuidar que Newey va arribar fa tan sols uns mesos, i que encara no ha tingut el temps necessari per poder fer d'Aston Martin un equip de referència dins de la Fórmula 1.
Però el 2027, les excuses no serviran per a res, i és la data en la qual l'enginyer té previst poder fer el pas endavant que necessiten. El dubte és si Alonso seguirà a l'equip en aquell moment…