Carregant...

Aquest dilluns hi haurà el debut d'Espanya al Mundial de futbol 2026 i, com ja s'espera, alguns dels futbolistes catalans seran titulars i tindran minuts en el duel contra Cap Verd. Una selecció espanyola que té fins a nou jugadors nascuts a Catalunya, però sabent que no és l'únic combinat nacional que té jugadors originaris de terres catalanes.

Nou catalans a la selecció espanyola

La selecció espanyola té fins a nou convocats que són catalans. Un fet que no és històric, ja que en els últims temps el futbol català està en auge i també marca el ritme de la Roja. Gran part d'ells són del Barça, que està apostant per gent de la casa, i molts són catalans.

Lamine Yamal celebrant un gol amb la selecció espanyola / Foto: Europa Press

En el cas d'aquest Mundial hi ha aquests nou jugadors catalans que juguen al Barça, Chelsea, Arsenal, Atlètic de Madrid i Osasuna. Si parlem dels noms, gairebé tots són molt coneguts i famosos arreu. La llista l'encapçala la gran estrella, que és Lamine Yamal, però també amb els culers Joan Garcia, Pau Cubarsí, Eric Garcia i Dani Olmo. Així mateix, també juga un dels que té gairebé garantida la seva titularitat aquest dilluns en el dia del debut, que és Marc Cucurella. I també es disposa del porter David Raya, el defensa Marc Pubill i l'extrem Víctor Muñoz.

Tot i això, la nòmina de catalans a Espanya per al Mundial podria haver estat major. Òscar Mingueza, Sergio Gómez, Víctor Gómez, Aleix Garcia o Alejandro Balde són alguns dels catalans que també podrien perfectament haver format part d'aquesta llista definitiva de convocats.

Marc Cucurella jugant amb la selecció espanyola / Foto: GTRES

Un entrenador i dos futbolistes catalano-marroquins

Però és que, més enllà de la representació catalana a Espanya, també hem de mirar fora del combinat espanyol. Un dels catalans amb més noms que no està vinculat amb la selecció espanyola és Robert Martínez, que és el seleccionador de Portugal. Amb molta experiència en aquest tipus de tornejos, destaca la seva llarga trajectòria a les banquetes, en especial per la seva etapa com a seleccionador de Bèlgica i com a entrenador del Wigan anglès.

I ja mirant dins del terreny de joc, sobretot ens hem de fixar en la selecció del Marroc. Ayoube Amaimouni i el golejador Ismael Saibari, que ja s'ha estrenat sent titular i marcant contra el Brasil, són dos dels marroquins nascuts a terres catalanes.

A l'ombra dels veritables protagonistes, també tenim un seguit de membres d'staffs tècnics de seleccions. Pel que fa als entrenadors, trobem Francesc Xavier Sánchez, l'assistent de la selecció del Panamà, que és un altre dels catalans a l'ombra. Igual que en el cas de Pablo Sanz, membre del cos tècnic de la Qatar de Julen Lopetegui. Pol Lorente és un català a la selecció de Mèxic de Javier Aguirre. I el gran gruix de l'staff català és a la selecció dels Estats Units. L'assistent Jesús Pérez, l'exporter Toni Jiménez i els preparadors Sebastiano PochettinoSílvia Tuyà són membres del gran país amfitrió.

Els catalans al Mundial de futbol 2026

Nom Edat Club Selecció
Lamine Yamal 18 anys Barça Espanya
Joan Garcia 25 anys Barça Espanya
Pau Cubarsí 19 anys Barça Espanya
Eric Garcia 25 anys Barça Espanya
Dani Olmo 28 anys Barça Espanya
Marc Cucurella 27 anys Chelsea Espanya
David Raya 30 anys Arsenal Espanya
Marc Pubill 22 anys At. Madrid Espanya
Víctor Muñoz 22 anys Osasuna Espanya
Ismael Saibari 25 anys PSV Marroc
Ayoube Amaimouni 21 anys Eintracht Marroc
Robert Martínez 52 anys   Portugal