Matinada més que interessant al Mundial de futbol després de tres partits amb resultats sorprenents i una gran decepció. Ha estat el torn del debut del Brasil, novament amb més problemes dels esperats i sense convèncer. Però també ha estat el moment de veure l'eufòria d'Escòcia i la sorprenent victòria de la infravalorada selecció d'Austràlia.
Decebedores taules entre el Brasil i el Marroc (1-1)
El Brasil sempre és favorita, però últimament s'està acostumant a deixar decepcions pel camí. En el debut al MetLife Stadium de Nova Jersey s'ha viscut una de les decepcions més grans d'aquest inici de torneig. Si tothom esperava que Raphinha, Vinícius i companyia aixafessin el Marroc, no s'ha vist el pla esperat.
El gol inicial d'Ismael Saibari, davanter marroquí nascut a Catalunya, ha deixat tothom bocabadat. Però la sort per al conjunt de Carlo Ancelotti ha estat la ràpida reacció amb el gol de l'empat de Vini, que a la mitja hora de joc ha deixat un empat a un gol que no canviaria més. Un partit que es preveia amb molts gols, però que ha acabat amb poques ocasions i molta falta de futbol.
Un partido electrizante en Nueva York. ⚽️⚡️#CopaMundialFIFA
— Copa Mundial FIFA 🏆 (@fifaworldcup_es) June 14, 2026
Escòcia compleix contra Haití (0-1)
Qui sí que ha confirmat les expectatives ha estat Escòcia, que ha tornat a fer història en el seu retorn a un Mundial després de 36 anys. John McGinn, campió de l'Europa League amb l'Aston Villa, ha fet el primer i últim gol del partit al minut 28. Una alegria que ha fet que els escocesos es prenguessin la resta del partit amb més calma.
Els tres punts fan que Escòcia lideri el Grup C. I han estat ben treballats, ja que Haití no ha deixat d'intentar-ho fins al final. Però aquesta victòria és clau, ja que l'empat entre el Brasil i el Marroc els dona un avantatge brutal per gairebé garantir-se el passi a la següent ronda.
¡Triunfo para Escocia en su regreso a la #CopaMundialFIFA! 👏
— Copa Mundial FIFA 🏆 (@fifaworldcup_es) June 14, 2026
Austràlia sorprèn Turquia (2-0)
Però qui sí que ha causat sensació ha estat Austràlia. Ningú donava res perquè la selecció oceànica no només aconseguís alguna cosa contra Turquia, sinó que pogués sumar un sol punt en aquest Mundial. Però el combinat australià ha donat un cop de puny sobre la taula i s'ha imposat a la presumiblement favorita del Grup D, el que també formen els Estats Units i el Paraguai.
Nestory Irankunda i Connor Metcalfe han confirmat la victòria d'una selecció d'Austràlia tremendament efectiva. Jugant a defensar-se i esperant el seu moment, ha acabat tombant la selecció europea. I ara lidera el seu grup juntament amb el combinat estatunidenc.