Segueix en directe el 'Cuixart Rock' a Santa Perpètua de Mogoda
Diumenge, 16 de juny de 2019
Segueix en directe el 'Cuixart Rock' a Santa Perpètua de Mogoda
Centenars de famílies passen el dia en família escoltants Doctor Prats, Obeses, Joan Dausà o una actuació improvisada dels Amics de les Arts.
"Puta", "guarra" i "zorra". Són els insults masclistes que aquest diumenge la regidora de l'Ajuntament de Barcelona Laura Pérez diu que les integrants de BComú van rebre després de la constitució de l'ajuntament de Barcelona, acompanyats d'un llançament d'objectes.
La continuïtat de Ciutadans al grup de l'Alde (ara denominat Renovar Europa) està en perill, segons ha indicat el periodista francès Jean Quatremer, corresponsal a Brussel·les del diari Libération i un dels més influents a l'eurozona. Vés-hi.
Familiars i amics de la guitarrista Laura Almerich, entre ells el cantautor i polític Lluís Llach, a qui va inspirar el tema "Laura", li han dit l'últim adeuen una cerimònia plena de música al tanatori barceloní de Sancho d'Ávila. L'actriu Sílvia Bel ha recitat alguns versos del famós tema de Llach, entre altres cançons, amb el cantautor gironí al piano.
La sessió constitutiva de la nova legislatura del Parlament Europeu serà el proper 2 de juliol. Sense la certesa encara si els eurodiputats independentistes electes Carles Puigdemont, Toni Comín i Oriol Junqueras podran superar el veto de la JEC, les entitats sobiranistes han organitzat una gran manifestació a l’exterior de la seu parlamentària.
Demanen la dimissió de la cap de l'executiu tot i la suspensió de la llei el dissabte.
L'alcalde Àlex Pastor es limita a assenyalar que Badalona Valenta tindrà un "paper preponderant" per aprovar polítiques d'esquerres.
La inciativa comença a Longueuil i està previst que s'expandeixi també a Europa i el mercat d'Àsia-Pacífic.
Els Bombers desplacen fins a vuit dotacions i l'edifici queda precintat.
El vicepresident d'Òmnium es mostra preocupat que Valls "pugui condicionar les polítiques" de la ciutat.
La continuïtat de Ciutadans al grup de l'Alde està en perill, segons ha indicat el periodista francès Jean Quatremer, corresponsal a Brussel·les del diari Libération i un dels més influents a l'eurozona. El periodista ha explicat que aquest grup del parlament europeu no acceptarà ser aliat d'una formació que pacta amb l'extrema dreta de Vox. Llegeix més
Familiars i amics de la guitarrista Laura Almerich, entre ells el cantautor i polític Lluís Llach, a qui va inspirar el tema "Laura", li han dit l'últim adeu en una cerimònia plena de música al tanatori barceloní de Sancho d'Ávila. L'actriu Sílvia Bel ha recitat alguns versos del famós tema de Llach, entre altres cançons, amb el cantautor gironí al piano. Llegeix més
La biblioteca del Vilosell, a les Garrigues, rep el nom des d'aquest diumenge de 'La Clandestina' en homenatge al seu veí Joan Tarragó, deportat al camp de concentració de Mathausen. El president Quim Torra, que ha visitat el municipi, s'ha compromès a que des del Departament de Cultura se serveixin "tots els llibres que calguin" a la biblioteca. A l'homenatge hi han assistit els fills de Joan Tarragó, que han qualificat d'"important" aquest record que el municipi ha volgut fer al seu pare.
Un total de 4.151 persones realitzen aquest matí les proves de selecció per ocupar les 233 places d'agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona, convocades el mes de març passat. Les proves han començat a primera hora a la Facultat de Dret de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a Barcelona.
La cinquena edició del Festivalot tancarà les portes aquest diumenge amb prop de 20.000 espectadors que hauran passat pel Parc de la Devesa de Girona. Una edició que des de la direcció consideren "un èxit", ja que suposa un increment de públic que "ja esperaven".
ACN
L'empresa catalana Mass Factory ha implementat una 'app' per assistir a persones amb discapacitat a la xarxa d'autobusos de la ciutat de Longueguil a Quebec (Canadà), que compta amb una flota de 489 autobusos. Es tracta d'una prova pilot que facilitarà "els desplaçaments a usuaris amb necessitats especials, com persones amb discapacitats cognitives, amb disfuncions en la memòria o ceguesa", ha informat la Conselleria d'Empresa i Coneixement en un comunicat aquest diumenge.
Salvament Marítim ha rescatat aquesta matinada 48 immigrants d'origen magrebí, entre ells un menor, que navegaven en una pastera per l'Estret amb rumb a la costa gaditana. Fonts del dispositiu han indicat a Efe que una patrullera de la Guàrdia Civil va alertar entorn de les 4:00 hores de la matinada de la presència de l'embarcació al sud-oest de Barbate.
El secretari general del Partit Popular, Teodoro García Egea, ha demanat als que "pregunten per què el PP no s'absté en la investidura de Sánchez" que mirin el que ha passat a Badalona o Casteldefels, "on tot Espanya pot veure fins on pot arribar el PSOE, arribant a pactar amb la CUP." "El PSOE en aquest moment es juga el seu discurs i la seva coherència dels 40 anys de la democràcia", ha assenyalat aquest diumenge García Egea en una entrevista a la Cope.
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha considerat aquest diumenge que el Pacte del Botànic II és "un model d'inspiració" però ha descartat que pugui traslladar-se a Espanya perquè, ha explicat, "no crec mai en models que es copiïn exactament perquè no es poden replicar les condicions".
El ple de la Cambra de Comerç de Barcelona es constituirà aquest dilluns i s'elegirà el nou president, que s'espera que sigui el fundador de Petrolis Independents i cofundador del Cercle Català de Negocis, Joan Canadell.
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha nomenat nova gerent municipal a Sara Berbel, fins ara Directora General de Barcelona Activa i gerent de Política Econòmica i Desenvolupament Local de l'Ajuntament. El nomenament de la màxima figura de l'estructura executiva municipal és un dels primers decrets que ha signat Colau després de ser proclamada aquest dissabte alcaldessa de Barcelona.
L'advocat Gonzalo Boye ha explicat aquest diumenge quins són els propers passos que té previstos en la seva estratègia per contrarestar el veto de la JEC i del Tribunal Suprem a Carles Puigdemont, Oriol Junqueras i Toni Comín per impedir-los ser eurodiputats. "Tenim molt clar on anem i el que farem", ha dit Boye. Llegeix més
La número u de la candidatura de Más Madrid i ja exalcaldessa de la capital espanyola, Manuela Carmena, presentarà aquest dilluns la seva renúncia a l'acta de regidora després que PP, Cs i Vox hagin arribat a un acord que ha possibilitat la investidura de José Luis Martínez-Almeida com a alcalde.
La premsa francesa ha seguit de prop les negociacions i la formació del govern municipal de Barcelona. La presència del seu antic primer ministre i ara regidor, Manuel Valls, fa que el que passi a la capital catalana desperti l'interès més enllà dels Pirineus, encara que no sigui amb especial simpatia. Llegeix més
Els ministres en funcions de Foment, José Luis Ábalos, i Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, assistiran aquest diumenge a la presa possessió de Ximo Puig com a president de la Generalitat Valenciana per segona legislatura consecutiva, segons han informat a Efe fonts de la Delegació del Govern.
El diputat del PSC al Congrés José Zaragoza ha carregat durament a Twitter contra l'ara líder de l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona,Ernest Maragall. Llegeix més