Barcelona
Dissabte, 27 de juliol de 2019
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha assegurat aquest dissabte que "no s'hauria de renunciar a cap eina democràtica" per tal de donar resposta a la sentència del judici al procés. Llegeix més
Els passatgers d'un tren de Rodalies a l'estació de Salomó (Tarragona) han estat desallotjats aquest dissabte al matí, cap a les 8:30, per un "conat d'incendi" que no ha provocat ferits i les causes del qual s'investiguen, han informat fonts de Renfe. Llegeix més
Dia caòtic a l'aeroport del Prat de Barcelona. A la vaga del personal de terra d'Iberia, s'hi ha afegit el caos del mal temps. En total, s'havien cancel·lat ja 62 vols per la vaga, als quals s'hi han afegit 32 vols més pel mal temps. Llegeix més
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha apel·lat a Unides Podem a ser "pragmàtics" i "mirar al futur" i facilitar la investidura del candidat del PSOE i president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, només amb un acord programàtic. Llegeix més
La intensa pluja caiguda aquest dissabte al migdia a l'aeroport de Barcelona ha provocat la cancel·lació, fins les 16.15 hores, d'almenys 26 vols. També s'han desviat com a mínim cinc vols més. El tancament total de l'espai aeri durant mitja hora i la prohibició d'enlairament durant prop d'una hora ha causat retards generalitzats, sobretot per a les sortides, algunes de les quals ja tenen una previsió de retard de cinc hores i previsiblement acabaran sent cancel·lades.
L'aeroport del Prat ha reobert el seu espai aeri cap tres quarts de dues, després d'estar més de mitja hora totalment tancat per la intensa pluja i uns quants minuts més acceptant només aterratges. El control aeri ha començat inicialment a espaiar els aterratges i enlairaments, però poc més tard, a les 12.53 hores, ha prohibit els enlairaments i ha comunicat a les companyies que no s'enlairessin avions d'altres aeroports amb destí a Barcelona.
L'aeroport del Prat ha reobert el seu espai aeri cap tres quarts de dues, després d'estar més de mitja hora totalment tancat per la intensa pluja i uns quants minuts més acceptant només aterratges.
La Guàrdia Urbana de Barcelona ha detingut un home aquest dissabte per una presumpta agressió sexual a una dona major d'edat, segons ha avançat SER Catalunya i han confirmat a l'ACN fonts municipals. L'arrest s'han produït al Parc Esportiu de la Mar Bella i l'avís ha estat cap a una del migdia.
El fort episodi de pluges ha provocat diverses inundacions i problemes de trànsit a l'àrea metropolitana de Barcelona. En el cas de la capital catalana hi ha hagut algunes acumulacions d'aigua en carrers i el fort aiguat ha arrossegat objectes del mobiliari urbà com contenidors.
La pluja ha caigut amb molta força al Barcelonès, però també a localitats de les comarques veïnes. A la ciutat de Barcelona alguns carrers, com el Paral·lel, baixaven plens d'aigua, posant en perill els vehicles que hi circulaven. Llegeix més
S'ha restablert la circulació ferroviària a la R13 entre Salomó (Tarargonès) i Lleida després que aquest matí, vora tres quarts nou, un incendi a la catenària afectés el vagó d'un tren a l'estació del municipi.
L'aeroport del Prat ha reobert el seu espai aeri cap tres quarts de dues, després d'estar més de mitja hora totalment tancat per la intensa pluja i uns quants minuts més acceptant només aterratges. El control aeri ha començat inicialment a espaiar els aterratges i enlairaments, però poc més tard, a les 12.53 hores, ha prohibit els enlairaments i ha comunicat a les companyies que no s'enlairessin avions d'altres aeroports amb destí a Barcelona.
Iberia ha xifrat en un 14,91% el seguiment de la vaga del personal de terra de la companyia a l'aeroport del Prat convocada per aquest cap de setmana.
Dues persones han mort aquest dissabte en un accident de trànsit a la C-12 a l'altura de Xerta (Baix Ebre). Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís pocs minuts abans de les dues del migdia. Dos turismes han xocat frontalment per causes que s'estan investigant al punt quilomètric 29 de la carretera i això ha provocat la mort de dues persones.
La vaga del personal de terra d'Iberia que ha començat aquest dissabte podria arribar afectar un miler de vols entre avui i diumenge. Llegeix més
Molts avions arribaran amb retard, i això agreujarà els problemes provocats per la vaga del personal de terra d'Iberia.
Vueling ha cancel·lat el vol Barcelona - París previst per a les 14.00 hores d'aquest dissabte i el vol París - Barcelona amb sortida a les 16.30 hores a causa de les condicions meteorològiques. Fonts de l'aerolínia han explicat que les operacions "s'estan complicant molt" a causa de la meteorologia i que hi pot haver més cancel·lacions si no millora el temps, que s'afegirien a les ja programades per la vaga de treballadors de Iberia.
A alguns llocs, com a Cardedeu, la visibilitat ha esta extremadament reduïda com a conseqüència de la pluja.
Els Mossos d'Esquadra i la policia municipal de Calonge han detingut a dos homes com autors de dos robatoris a les esglésies de Sant Martí i Sant Antoni de Calonge produïts a finals de 2018.
Koldo Mediavilla, responsable de Política Institucional del PNB, ha titllat de despropòsit les negociacions, i ha afirmat que haurien de donar vergonya als seus protagonistes perquè frustren "amplis sectors socials". El líder nacionalista ha advertit que unes noves eleccions afavoririen a la dreta de la plaça de Colón que està "en fase de recomposició".
La circulació dels trens AVE entre Barcelona i Figueres ha quedat totalment restablerta prop de tres quarts de cinc de la matinada d'aquest dissabte, segons ha informat Adif. L'avaria, que ha afectat unes 4.000 persones i 15 trens, va començar al voltant de tres quarts de vuit del matí de divendres amb una incidència a la catenària a l'alçada de Montcada i Reixac, i a dos quarts de quatre de la tarda es va restablir parcialment, per una via, la circulació.
Cancel·lacions, retard, mostradors buits... Aquestes són les primeres conseqüències amb què s'estan trobant els viatgers que havien de volar aquest cap de setmana des de l'aeroport del Prat. La vaga del personal de terra d'Iberia que ha començat aquest dissabte podria arribar a afectar un miler de vols entre avui i diumenge. Llegeix més
La mediació entre el personal de terra d'Iberia i la direcció de la companyia aèria que s'ha celebrat aquest divendres a la tarda al Departament de Treball ha acabat sense acord, segons han confirmat fonts de la negociació. Així doncs, la vaga convocada per al cap de setmana a l'aeroport del Prat es manté. Llegeix més
Vueling (Iberia) ha cancel·lat 112 vols per aquest cap de setmana (27 i 28 de juliol) a Barcelona a causa de la vaga convocada pel personal de terra i manteniment d'Iberia. Aquí pots consultar si el teu vol està a la llista dels afectats. Llegeix més
El nou executiu del PSC i Podem ha retirat la pancarta en suport als presos independentistes de l'Ajuntament de Sabadell. La decisió arriba tres dies després que la Junta de Portaveus d'aquest consistori donés llum verda a una proposta de Ciutadans en aquesta direcció. En llegeix més
El vicepresident del Consell per la República Toni Comín ha assegurat que la sentència del cas 1-O "obliga" a les forces sobiranistes a tenir una estratègia unitària "a partir del mes d'octubre". Llegeix més
El gir pragmàtic que ha imprès Esquerra Republicana des del 27 d'octubre de 2017 sembla que els dóna resultats. Segons l'últim baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), si avui hi hagués eleccions al Parlament, els d'Oriol Junqueras guanyarien amb entre 38/40 escons, fins a 8 més dels que tenen actualment (32). L'altra notícia és que l'independentisme conservaria la majoria absoluta. Llegeix més