Barcelona
Dissabte, 2 de desembre de 2017
L’Estadi Olímpic Lluís Companys, que porta el nom d’un president empresonat –i afusellat- per motius polítics, s’ha omplert aquest dissabte per donar suport als nous presos polítics. Segons l’Assemblea Nacional Catalana, fins a 50.000 persones han omplert les seves instal·lacions per assistir al Concert per la Llibertat dels Presos polítics.
Per: Nicolás Tomás
J. Argüelles
El món de la música ha volgut manifestar la seva solidaritat amb els consellers empresonats, amb Jordi Sánchez i amb Jordi Cuixart amb el Concert per la Llibertat dels Presos Polítics. Un acte en què hi han volgut estar presents algunes de les grans figures de la música pop i rock catalana: Cesk Freixas, els Amics de les Arts, la Companyia Elèctrica Dharma, Bet... Un concert solidari, coorganitzat per l'ANC i per Òmnium.
Per: Gustau Nerín
J. Argüelles
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha venut, fins aquest matí, 45.000 entrades pel concert de la llibertat dels presos, del total de 55.000 que hi havia disponibles. Des de l'entitat sobiranista es mostren "molt contents" per la resposta de la ciutadania i recorden que els guanys es destinaran a la caixa de la solidaritat.
El cap de llista a les eleccions del 21-D pel PSC; Miquel Iceta, confia que el Tribunal Suprem (TS) apliqui als consellers i a Jordi Cuixart i Jordi Sànchez les mateixes mesures que va aplicar als membres de la Mesa del Parlament encausats, insistint que la presó preventiva és una mesura "desproporcionada". Tot i respectar les decisions judicials, Iceta veu més "lògic" la posada en llibertat amb el pagament d'una fiança. Ho ha dit en una atenció als mitjans en el decurs de la III Convenció Federalista.
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, s'ha vantat aquest dissabte de l'aplicació de l'article 155 a Catalunya i ha erigit el cap de llista dels populars, Xavier García Albiol, com "un valor segur" pel 21-D.
La CUP té clar que les eleccions del 21 de desembre, imposades per Mariano Rajoy amb l’article 155 de la Constitució espanyola, han de servir per construir la República proclamada el 27 d’octubre. A partir d’aquest punt de partida els anticapitalistes han fet la seva proposta de punts compartits en el programa electoral amb la resta de partits independentistes. Segons ha explicat la seva número dos per Barcelona, Maria Sirvent, en són tres.
El president espanyol tanca un acte del PPC a Mataró
El president i cap de llista de Junts per Catalunya, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest dissabte que encaren "el 21-D com la segona volta de l'1-O". Així s'ha expressat durant la presentació de la llista a Sant Julià de Ramis, al poble on té la residència i on hi van haver una de les primeres càrregues de l'1-O. Puigdemont hi ha intervingut a través d'una pantalla des de Bèlgica.
El president de Ciutadans intervé en l'acte de presentació de l'equip de campanya, a Badalona.
Dues persones, un home de 56 anys i una dona de 32, van resultat intoxicats menys greus en un incendi en una casa de Pratdip (Baix Camp), aquest divendres al vespre. A les 20.41 hores els Bombers van ser alertats d'un incendi a la xemeneia d'una casa de dues plantes al carrer d'Escoles número 19 de Pratdip. Cinc dotacions dels Bombers (tres camions, l’autoescala i un vehicle de comandament) van comprovar que el foc afectava la xemeneia, les golfes, de canya, i la teulada. Un cop apagat, van ventilar la segona planta de la casa que va quedar afectada pel fum. Les dues víctimes van ser evacuades pel SEM a l'Hospital Sant Joan de Reus.
Els Mossos d’Esquadra de la comissaria de Figueres (Alt Empordà) van detenir dimecres passat un home de 30 anys, de nacionalitat marroquina i veí de Girona, com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública. Els fets van passar durant un control policial a la carretera N-II, a l’altura del punt quilomètric 741, en el terme municipal de Borrassà (Alt Empordà). Durant l’operatiu els agents van aturar un vehicle i van identificar el seu conductor.
Aquest dissabte es compleix un mes de l'empresonament dels vuit consellers del Govern, mentre que els líders de les entitats sobrinanistes, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, ja fa 48 dies que són a la presó. El primer mes del Govern entre reixes es compleix un dia després que tornessin a declarar davant del Tribunal Suprem, un cop aquest ha assumit la causa de l'Audiència Nacional, i a dos dies perquè se sàpiga si el magistrat Pablo Llarena els deixa en llibertat sota fiança.
La decisió de Llarena coinicidirà aquest dilluns amb la declaració del president Carles Puigdemont i els consellers que són a Brussel·les davant la justícia belga, i amb l'inici de la campanya electoral pel 21-D.
El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, tornarà aquest dissabte a Catalunya per clausurar un acte del PP a les 13 hores a l'Hotel Atenea Port de Mataró (Maresme), dos dies abans de començar la campanya de les eleccions catalanes. Ho farà tres setmanes després de participar a Barcelona en l'acte de proclamació de Xavier García Albiol com a candidat popular: era la primer vegada que visitava Catalunya després d'aplicar l'article 155 de la Constitució.
El dia comença amb la celebració del consell polític de la CUP a Barcelona per acordar el programa electoral per les properes eleccions del 21-D. Al llarg del matí, hi haurà actes amb els líders dels partits unionistes a Madrid, que han venen a donar suport a les seves candidatures a Catalunya. Per una banda, Albert Rivera i, per l'altra, Mariano Rajoy.
A les 12:30, l'actualitat es desplaça de Barcelona a Sant Julià de Ramis, des d'on Junts per Catalunya presentarà la seva llista amb un acte amb la presència virtual del president Carles Puigdemont.
Per acabar la jornada, a partir de les 4, tindrà lloc el Concert de la Llibertat a l'estadi Lluís Companys per demanar l'alliberament dels presos polítics catalans.