Després de vèncer el Newcastle en la primera jornada de la Fase Lliga de la Champions League, el Barça rep el París Saint-Germain a l'Estadi Lluís Companys, un partit amb un cartell espectacular que posarà a prova els blaugrana davant de l'actual campió de la competició. El duel està marcat per l'allau de baixes que pateixen tots dos equips, que no podran disposar d'alguna de les seves estrelles.
-
Barça - PSG: horari i on veure per TV el partit de la 2a jornada de la Champions League
🔄 Doble canvi al Barça. Marxen Rashford i Dani Olmo i entren Lewandowski i Marc Casadó.
🔄 Canvi al PSG. Marxa Mbaye i entra Lucas Hernández, que se situarà com a lateral.
Rashford fa una sotana preciosa i després aguanta el xoc com una muralla. Desplegament de recursos de l'anglès.
❗❗❗ Achraf! Salva el gol sota pals el marroquí!
Demana el Barça la segona targeta groga per a Nuno Mendes, que acaba d'aturar una gana manifesta de gol tenint-ne ja una.
Vitinha salva una excursió sense destí de Nuno Mendes cobrint-li l'esquena.
El PSG segueix sent superior al Barça.
🟨 Targeta groga per a Dani Olmo, inclús barata perquè ha aturat un contracop molt perillós.
S'estira el Barça amb Rashford i Zabarnyi salva bé el contracop, encara que concedeix un córner.
El Barça, trobant a faltar l'energia de Fermín i Gavi.
❗ Szczesny! Bona resposta del polonès al xut de Barcola.
Millor arrencada de segona part del PSG.
Escalfa Lewandowski.
Mans de Ferran Torres després d'un mal control. Gerard Martín havia trobat una bona línia de passada.
El PSG està badant en més d'una ocasió en sortida de pilota. Excessos de confiaça...
Molt bé Eric Garcia en l'encreuament defensiu. El de Martorell s'està complementant molt bé amb Pau Cubarsí.
🟢 COMENÇA LA SEGONA PART (1-1)
🔴 DESCANS A MONTJUÏC (1-1)
❗ Rashford asseu Zabarnyi i posa una centrada perillosíssima que Nuno Mendes envia a córner.
⏱ Dos minuts d'afegit.
🟨 Targeta groga per a Nuno Mendes. Excés de confiança del lusità que es tradueix en una mala correcció. Justa amonestació.
Moments de dificultat per al Barça. Ataca el PSG.
❗❗ Barcola li fa un embolic del no-res a Gerard Martín, però acaba la jugada enviant la pilota als núvols.
Avança línies el PSG en la pressió, que està intimidant el Barça-
⚽ EMPATA EL PSG. GOL DE MAYULU (1-1)
Conducció fantàstica de Nuno Mendes, que deixa absolutament sol Mayulu perquè el francès defineixi a la perfecció.

La possessió és del 56% per al Barça i del 44% per al PSG.
🟨 Targeta groga per a Frenkie de Jong per aturar la carrera del portuguès.
Eslàlom espectacular de Nuno Mendes, amb la potència d'un tren.
Zaïre-Emery, desesperat amb Pedri, ara amb el canari robant-li la cartera.
Aturada espectacular de Szczesny, per a la fotografia, però efectiva.
Càntics reiterats contra Figo, present avui a la llotja.
Montjuïc aclama a Pedri després d'una nova delicatessen del canari.
❗❗❗ Barcola marxava sol després d'una greu pèrdua de Lamine, però ha perdut la noció de la porteria i les possibilitats de fer gol.
Excepcional el joc del Barça i com està entenent el partit. Encert total de Hansi Flick.
Nou inici de partit excels de Ferran. Molt encertat en les desmarcades i en l'associació, ara rep també el premi del gol.
⚽ GOOOOOOL DE FERRAN TORRESSSS (1-0)
Error garrafal de Vitinha en la sortida. Condueix Pedri, entrega per a Rashford i una altra assistència per a l'anglès, aquesta de luxe.

Hi tornava Lamine, ara projectant Dani Olmo a l'esquena de la defensa.
Quan aquest Barça és vertical fa molt mal. I Lamine Yamal, de moment, amb una nota molt alta.
❗❗❗ Zabarnyi salva sota pals el gol de Ferran Torres! Passada magistral de Lamine que empaita el valencià, però que es queda sense el premi del gol gràcies a la meravellosa acció defensiva del central ucraïnès.
El PSG, molt perillós al contracop. Té tres bales a la davantera.
❗ Rematada de cap perillosa de Zabarnyi que marxa per sobre del travesser.
Pedri, a punt de robar una pilota que era pràcticament mig gol.
El control del joc del Barça és espectacular. Sense pressa.
Nuno Mendes es llueix per treure-li la pilota a Lamine Yamal en l'últim instant. El duel promet.
Michael Oliver pràcticament fa un favor al Barça, assenyalant falta en una pèrdua perillosa d'Eric Garcia.
Partit preciós en aquests primers cinc minuts: els dos equips pressionant i amb molts detalls de qualitat.
De moment, el Barça amb el partit controlat. El PSG no acaba d'estar tan còmode com està habituat.
Montjuïc, entregat amb Lamine Yamal.
Escandalosa jugada de Lamine Yamal, que ha tret el repertori sencer en el primer minut de joc.
🟢 COMENÇA EL PARTIT A MONTJUÏC (0-0)
🔄 Canvi de darrera hora al PSG. Entra Zaïre-Emery en el lloc de Joao Neves.
Xiulada monumental a l'himne de la Champions...
5 minuts perquè rodi la pilota a Montjuïc...
L'àrbitre que dirigirà el Barça - PSG d'aquesta nit, Michael Oliver serà observat amb lupa pel barcelonisme, i és que, als quarts de final de la Champions 2018/19, a Torí, va regalar-li un penal al Reial Madrid que va evitar que hi hagués pròrroga entre la Juventus i el conjunt blanc.
11 del Barça:
Szczęsny; Kounde, Eric Garcia, Cubarsi, Gerard Martín; Frenkie de Jong, Pedri, Olmo; Lamine Yamal, Ferran Torres i Rashford.
Suplents:
Kochen, Aller; Araujo, Christensen, Jofre Torrents; Marc Bernal, Marc Casadó, Toni Fernández, Dro, Roony Bardghji i Lewandowski.
11 del PSG:
Chevalier; Hakimi, Pacho, Zabarnyi, Nuno Mendes; Fabián Ruiz, Vitinha, Joao Neves; Mbaye, Mayulu i Barcola.
Suplents:
Safónov, Renato Marín; Lucas Hernández, Lucas Beraldo; Zaïre-Emery, Kang-in Lee, Jangueal; Ndjantou i Gonçalo Ramos.
Marcus Rashford, l'heroi de la primera jornada de Champions a Newcaslte, torna a ser titular davant un equip al qui coneix molt bé. Amb el Manchester United s'hi va enfrontar un total de cinc vegades, anotant-li tres gols.

Barça i PSG subhastaran les samarretes que facin servir aquesta nit en servei de la Fundació Xana, que treballa per a oferir acompanyament integral ― social, mèdic, moral i emocional ― a nens i nenes amb malalties greus, així com també a les seves famílies.
El FC Barcelona, a través de Polseres Blaugranes, subhastarà les samarretes del partit contra el PSG per ajudar la Fundació Xana amb l’objectiu de donar suport a infants amb malalties greus. 🫂
— Barça Foundation (@FundacioFCB) October 1, 2025
🔗https://t.co/wiFEdMpT68 pic.twitter.com/zesAoieppN
Tot i que hi ha moltes raons que atorguen un aire hostil al partit d'aquesta nit, n'hi ha una que, per sobre de totes, li dona un sentit paradoxalment amistós. Aquesta és, en honor a Luis Enrique, la causa de la Fundació Xana.

Figo serà un dels focus de mirades, no només per la controvèrsia que la seva figura desperta a Barcelona, sinó perquè es retrobarà amb Joan Gaspart, qui era president del Barça quan el lusità va decidir unir-se a l'etern rival.
L'exfutbolista portuguès, protagonista d'un inoblidable traspàs entre Barça i Reial Madrid durant l'estiu de l'any 2000, torna a Barcelona, aquest cop, com a membre del seguici d'Aleksander Čeferin.

Parlant de desercions, qui, a banda de Dembélé, també estarà a la graderia de l'estadi Lluís Companys aquesta nit serà Luís Figo.

El partit d'aquesta nit té un munt d'al·licients, a banda de la tornada de Luis Enrique a Barcelona. Un d'ells, com no podria ser d'una altra manera, és Ousmane Dembélé, persona no grata a la capital catalana després de la seva deserció amb el club en plena crisi econòmica.

Luis Enrique ha hagut d'optar per un onze de circumstàncies, amb dues apostes de futur a la davantera: Ibrahim Mbaye (17 anys) i Senny Mayulu (19 anys). El migcamp serà el de sempre: Joao Neves, Vitinha i Fabián.

XI del PSG: Chevalier; Hakimi, Pacho, Zabarnyi, Nuno Mendes; Fabián Ruiz, Vitinha, Joao Neves; Mbaye, Mayulu i Barcola.
Onze de Flick amb dues novetats, una a la defensa i l'altre a la davantera: Eric Garcia serà el central titular al costat de Pau Cubarsí, mentre que Ferran Torres guanya el pols a Lewandowski en la punta d'atac. Lamine Yamal, com era d'esperar, torna a la titularitat.

L'afició del PSG inundaintimidant els voltats de l'estadi Lluís Companys.
PARIS 🗣️🤯 pic.twitter.com/1guvapzgNj
— Paris Saint-Germain (@PSG_espanol) October 1, 2025
XI del Barça: Szczesny; Kounde, Eric Garcia, Cubarsi, Gerard Martín; Frenkie de Jong, Pedri, Olmo; Lamine Yamal, Ferran Torres i Rashford.
🚨 BARÇA XI 🚨 #BarçaPSG pic.twitter.com/rxvAaLknsc
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) October 1, 2025
Luis Enrique, per la seva banda, té 4 baixes molt importants, les d'Ousmane Dembélé, Desirée Doué, Kvaratskhelia i Marquinhos, tot i que ha recuperat Vitinha i Nuno Mendes, que van acabar amb molèsties l'últim partit del PSG.

Per part del Barça, Hansi Flick no podrà disposar de Joan Garcia, Fermín López i Gavi, tots tres lesionats, mentre que recupera a Alejandro Balde, ja amb l'alta mèdica.

El partit ve marcat per les baixes importants de tots dos equips, el qual evitarà l'esperat enfrontament entre Ousmane Dembélé, l'actual Pilota d'Or, i Lamine Yamal, el segon classificat.

El Barça rep la visita del París Saint-Germain en la segona jornada de la Fase Lliga de la Champions League, un partit d'alta volada entre dos dels millors equips d'Europa.
