El debat de candidats a la presidència del govern espanyol d'aquest dimecres entre Pedro Sánchez (PSOE), Yolanda Díaz (Sumar) i Santiago Abascal (Vox) —marcat per l'absència del líder de l'oposició i candidat del PP, Alberto Núñez Feijóo— va ser el menys vist de la història d'Espanya en aquest format —amb presidenciables— amb una mitjana de 4.155.000 d'espectadors i el 34,6% de quota de pantalla, segons les dades aportades per la consultora d'audiències Barlovento. Al minut d'or, a les 22.55 h, es van concentrar davant les pantalles 4,6 milions d'espectadors, repartits entre La 1 i el Canal 24h de Televisió Espanyola. Catalunya va ser la zona de l'Estat on el debat va tenir menys quota de pantalla, només del 21,1%. 

🔴 Sánchez torna a encongir-se i s’escuda en Yolanda Díaz en el debat a tres contra Abascal

🗳️ Les sis frases més destacades de Sánchez, Díaz i Abascal al debat de TVE

 

 

La del debat d'ahir té una xifra d'audiència inferior al 46,5% de la quota i 5,9 milions d'espectadors que va tenir el debat d'Atresmedia cara a cara entre el president Pedro Sánchez i el líder popular, Alberto Núñez Feijóo. Es tracta, doncs, del segon debat televisiu menys vist en la curta història de la democràcia espanyola, només per davant del debat a set del passat 13 de juliol entre els portaveus parlamentaris —que només va concentrar 1,9 milions d'espectadors i una quota de pantalla del 20,1%—, i el menys vist quant als debats amb un format de candidats presidenciables.

Declivi d'audiències televisives

Lluny queden les xifres d'audiència que tenia la televisió fa anys, amb el màxim històric del 75,3% de quota de pantalla i 10,5 milions d'espectadors que va tenir el debat cara a cara de Felipe González i José María Aznar del 1993. Des d'aquell, el debat televisiu més vist va ser el cara a cara entre José Luis Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy del febrer del 2008, que va tenir 13 milions d'espectadors i una quota de pantalla del 59,1%. Seguit pel disputat el 2011 entre Alfredo Pérez Rubalcaba i Rajoy, que va tenir 12 milions d'espectadors i una quota del 54,2%.

El cara a cara entre Pedro Sánchez i Mariano Rajoy del 2015 va tenir 9,7 milions d'espectadors i una quota del 48,7%, que va ser l'última en aquest format a dos fins al Sánchez-Feijóo d'enguany.  Durant els darrers anys, els debats eren entre quatre, PSOE, PP, Podemos i Ciutadans, dels quals el més seguit va ser el del 2016, amb 10,4 milions d'espectadors de mitjana i una quota de pantalla del 57%. El que menys, el de l'abril del 2019, amb un 43,8% del share

Més seguit per homes i a Madrid

Quant al perfil de l'audiència del debat a tres d'aquest dimecres, el 53% van ser homes i 47% van ser dones, i, per edats, el major seguiment es va obtenir en la franja de majors de 64 anys amb un 38,3%, seguit pel de 45 a 64 anys amb 38,2%, i el de 25 a 44 anys amb el 17,6%. Per zones de l'Estat, la quota de pantalla més grossa es va aconseguir a Madrid (46,2%), Astúries (41,4%), País Valencià (38,7%) i Castella i Lleó (37,5%). Al contrari, la quota de pantalla a Catalunya va ser només del 21,1%, a Balears del 23,6 i a Canàries del 25,1%.