Tal dia com avui de l'any 1889, fa 128 anys, era patentat el “Bonet” —que seria el primer automòbil català i el primer, també, de la península Ibèrica— i que posaria les rodes al carrer sis mesos després, a l'estiu de 1890. El “Bonet” era un tricicle de quatre places muntat íntegrament a Barcelona —a la fàbrica tèxtil del seu propietari, l'enginyer Francesc Bonet i Dalmau— que constava d'un xassís de fabricació catalana propulsat per un motor d'explosió monocilíndric Daimler de 2,5 CV de fabricació alemanya. Els passatgers d'aquell primer viatge serien el mateix Bonet, el pare de la soprano Josefina Huguet, l'industrial Manuel Bertrand, i el mecànic que mantenia l'artefacte.

Francesc Bonet, enginyer i industrial del tèxtil barceloní nascut a Valls (Alt Camp) l'any 1840, havia viatjat a París amb motiu de l'Exposició Universal de 1889 —la que va seguir a la de Barcelona de 1888— per conèixer “els vehicles que es movien sense cavalls” i que eren desconeguts a Catalunya. En retornar de París sol·licitaria i obtindria una patent d'invenció per a “vehicles de diverses rodes moguts per motor d'explosió” que el portaria a construir el “Bonet”, destinat a ús personal i que causaria un fort impacte en la societat barcelonina de l'època. La premsa del moment va recollir la notícia del primer viatge del “Bonet” i ho va destacar com un fenomen social.

Francesc Bonet va dissenyar totes les peces del seu automòbil. El xassís, format per dos llarguers irregulars i simètrics; i les barres paral·leles i les bieles que desplaçaven la força motriu a l'eix del davant, proveït de dues rodes. Per traslladar l'impuls del motor a l'eix davanter va idear un sistema format per una corretja i una politja de vuit polzades amb tensat en marxa que s'accionava amb un pedal situat als peus del conductor. Inicialment el “Bonet” no tenia força suficient per remuntar costes amb cert desnivell. Francesc Bonet ho resoldria amb l'adquisició d'un nou motor bicilíndric Daimler de 2,0 CV que milloraria considerablement les prestacions de l'automòbil.