Com ja es comentava a les xarxes, Youtube ha estat treballant els últims mesos en un nou servei de musica streaming per competir amb els líders del sector Apple Music i Spotify.

Google llançarà el proper 22 de maig Youtube Music, una nova plataforma que permetrà reproduir àlbums complets, covers, remixos, directes i emissores de ràdio. El contingut s'oferirà a través de mòbil i ordinador.

Igual com els seus dos grans competidors, Youtube Music tindrà la seva versió gratuïta, on apareixerà publicitat, i també la versió premium que, segons ha comunicat ja l'empresa, costarà 9,99 dòlars (gairebé 9 euros).

El nou format de Youtube donarà l'opció de crear llistes personalitzades no només de música, sinó que també oferirà l'opció de fer-ho vídeos musicals, un contingut que fins a hora, els seus competidors més directes no ofereixen. Això és un factor que pot donar avantatge a Youtube Music per davant d'Apple Music i Spotify.

Aquesta novetat de Youtube estarà disponible la propera setmana als Estats Units, Austràlia, Nova Zelanda, Mèxic i Corea del Sud. La resta de paises haurà d'esperar unes setmanes més fins a la seva expansió mundial.

També arriba Youtube Premium

L'empresa ha anunciat també que pròximament presentaran Youtube Premium, una extensió de l'actual plataforma on desapareixeran els anuncis i inclourà el nou llançament Youtube Music. L'exclusivitat del servei costarà al voltant d'11,99 dòlars, encara que de moment no s'ha establert un preu definitiu.