El vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha estat nomenat nou president de Seat a partir de l'1 d'octubre en un consell d'administració de Seat celebrat aquest dimecres a Casa Seat de Barcelona.

Ho ha anunciat l'empresa en un comunicat, el dia en què el mateix Griffiths i el president del Comitè Executiu del Grup Volkswagen, Herbert Diess, han estat presents al consell d'administració de l'automobilística amb seu a Martorell (Barcelona).

Griffiths també continuarà com a conseller delegat i president de Cupra i, de moment, com a vicepresident executiu Comercial de l'empresa, mentre que Carsten Isensee es mantindrà com a vicepresident executiu de Finances i IT, càrrec que ja ocupava durant la seva presidència en funcions de Seat.

Qui és Wayne Griffiths?

El nou president de Seat és un executiu amb un marcat perfil comercial a què el Grup Volkswagen encomana l'àrdua tasca de sobreposar-se al tsunami econòmic provocat pel coronavirus i tornar la marca al camí dels beneficis.

Griffiths (Regne Unit, 1966) pilotarà Seat els propers anys després d'exercir el càrrec de vicepresident executiu comercial de la marca des de l'1 de setembre de 2016, el que el converteix en un dels principals protagonistes de la recent història d'èxit de la marca.

Acompanyant a l'anterior president, Luca de Meo, ha estat al capdavant de la gestió de Seat en l'etapa més reeixida de la marca automobilística, que el 2019 -abans de la crisi del coronavirus- va registrar rècords de vendes, producció i beneficis.

El directiu britànic, que ha exercit tota la seva carrera al Grup Volkswagen, ha estat també l'artífex de l'èxit de la nova marca Cupra, la filial esportiva de Seat, de la qual és conseller delegat.

L'home fort de Cupra ha estat sempre el nom més ben situat a les travesses per substituir Luca de Meo, que va deixar el càrrec fa vuit mesos per fitxar per Renault.

Griffiths substitueix l'alemany Carsten Isensee, el vicepresident de Finances, que portava al capdavant de la marca de manera interina des de la sortida de De Meo.

Després del dur impacte del virus en Seat, l'executiu britànic té per davant desafiaments com la recuperació dels beneficis i la planificació estratègica de nous models.