Les matriculacions de turismes han repuntat un 5,3% a Catalunya en comparació amb el mateix mes de l'any passat, però no suficient com per compensar la reducció del 7% que arrossega des de principis d'any, segons ha informat l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac). En total, a l'octubre es van matricular 14.721 vehicles, mentre que el 2018 van ser 13.977.

Per tipologies, les matriculacions de benzina van pujar un 11,5% a l'octubre i les de dièsel han baixat un 20,5%. Pel que fa als elèctrics, la pujada va ser del 25,2%. A l'Estat, les matriculacions van pujar un 6,28% però des de principi d'any també es manté una baixada del 6,35%. En total es van matricular 9.811 turismes de benzina a Catalunya a l'octubre, un 11,5% més que els 8.799 de l'any anterior. En l'acumulat de gener a octubre s'ha registrat una pujada del 3,29%, amb 98.773 turismes matriculats.

En l'àmbit del dièsel, continua la davallada de matriculacions passant del 3.440 vehicles matriculats l'octubre del 2018 a 2.734, un 20,55 menys. Des de principi d'any la reducció és del 38,34%. En canvi, els elèctrics mantenen la tendència a l'alça amb 2.176 matriculacions a l'octubre, un 25,205 més que les 1.738 de l'any passat. Entre gener i octubre aquestes matriculacions han pujat un 21,21%, fins a les 18.849.

Al conjunt de l'Estat, s'han matriculat 52.757 turismes de benzina, 27.730 de gasoil i 13.474 elèctrics. En total, 93.961 noves matriculacions. Per canals, les vendes han pujat un 28,8% en el d'empreses però el de particular han baixat gairebé un 7% -12,4% des de principi d'any-. Al canal de lloguer, les vendes han pujat un 7,4%.

D'altra banda, s'han matriculat 17.250 vehicles comercial lleugers, gairebé un 2% menys que en el mateix mes de l'any anterior. El canal d'autònoms va créixer un 12,7% i el d'empresa cau un 10%. Des de principi d'any, la venda d'aquests vehicles ha crescut un 1,6%, amb 181.541 unitats. Pel que fa als vehicles industrials, autobusos, autocars i microbusos, l'increment ha estat del 15,4% amb 3.864 al conjunt de l'Estat. Els que més creixen són els vehicles industrials pesats, amb un creixement del 23,2%.

La directora de l'àrea econòmica i logística d'Anfac, Aránzazu Mur, ha apuntat que tot i el resultat positiu de l'octubre "l'evolució de la demanda continua sense estar alineada amb l'evolució econòmica" i ha assegurat que "la incertesa i la confusió continuen afectant" al mercat de particulars. A més, ha alertat que mentre baixen les vendes de vehicles nous creixen les dels de segona mà antics per la qual cosa ha instat a "ser capaços d'atraure la demanda cap al vehicle nou".

El director de comunicació de Faconauto, Raúl Morales, ha afirmat que la dada de matriculacions de l'octubre és "una mica enganyosa" perquè el canal particular baixa i la dada s'explica per "l'inusual" creixement del canal empresa. Per últim, la directora de Comunicació de Ganvam, Tania Puche, ha esperat que després de les eleccions d'aquest diumenge es doni pas a un govern estable "que permeti impulsar mesures per a l'automoció després de quatre anys d'aturada".